Chvostove plutvy
Chvostove plutvy
Gaspi, co by si povedal na taketo nieco na aerovleky?
http://www.dfs-kelheim.de/Pro/Schleppbe ... /Finne.htm
http://www.fly-more.com/produkte_drachen.php ň
Ak chceme nieco poriadne nalietat, tej Nyiregyhaze sa asi nevyhneme
http://www.dfs-kelheim.de/Pro/Schleppbe ... /Finne.htm
http://www.fly-more.com/produkte_drachen.php ň
Ak chceme nieco poriadne nalietat, tej Nyiregyhaze sa asi nevyhneme
Tu na aktualnom videu zo Santa Cruz Flats Race je vidiet taky Aeros hned na zaciatku:
http://www.youtube.com/watch?v=TP-jvfFK8J4
http://www.youtube.com/watch?v=TP-jvfFK8J4
Odpoved na laicku otazku: ano moze. DHV (Ch. Kratzner) robil testy v aerovleku a uz mala plutva pri vykonnych kridlach vyznamne obmedzila kracanie. Vrelo to odporucaju pre pilotov, ktori zacinaju s aerovlekmi a pre pilotov, ktori aerovleky lietaju prilezitostne. treba si pri tom davat pozor na jednu vec: predovsetkym pri skracovani sa na pristatie mnohi z nas robia sklzove zatacky. Tam sa plutva moze prejavit tym, ze kridlo ma tendenciu padat dolu nosom. Inak pri korektne lietanych zatackach ziadne negativne javy nezistili
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
To potvrdzujem. Už som to niekde písal, že základnou príčinou kráčania v aerovleku je vlastnosť klzáku, ktorej sa anglicky hovorí Dutch Roll Instability. Teoreticky sa dá dokázať, že táto nestabilita je spôsobená hlavne malou smerovou stabilitou. Pri rogalách je to veĽmi výrazné. Pri malej smerovej stabilite potom veĽmi záleží na presnej hodnote vzpätia. Stačí aj centimeter väčšie vzpätie, a už je zle - začína kráčať. Lenže, keď zmenšíš vzpätie, aj to je zle - krídlo ide do špirály, a to je v aerovleku ešte horšie. Riešením je zväčšiť smerovú stabilitu.
Ă
Ă
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Už to skoro mám. Tvar som opravil pre skutočný priehyb laminátovej tyče konštantného prierezu, odtoková hrana bola nepraktická. Paradoxne to vyzerá lepšie. Laminátová tyč je v origináli priemeru 9 mm, ale uvažujem, že Ľahšie zoženieme priemer 10 mm. Neviete niekto či sa dajú laminátové tyče kúpiť v Baumaxe a podobných obchodoch? Nechce sa mi to objednávať cez internet.
Gaspi, mam ich asi 6
Jano, nie su tie uhlikove prilis nachylne na zlomenie?,Aky maju priemer? My musime hladat nieco, co mozeme votknut do kylovky
Jano, nie su tie uhlikove prilis nachylne na zlomenie?,Aky maju priemer? My musime hladat nieco, co mozeme votknut do kylovky
Naposledy upravil/-a juraj v Št Okt 08, 2009 8:34 am, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Presne tak. Ak porovnám rúrku a tyč s rovnakou ohybovou tuhosťou, tak tyč má menší priemer a preto tak nezoslabí priemer kýlovej rúry (42 mm nie je veĽmi veĽký priemer).juraj napísal:... nieco, co mozeme votknut do kylovky
A čo tak zvislá plutva na spôsob Seedwings? Tiež jednoduché, tiež stačí iba jedna diera a nanitovať háčik vpredu. A účinnosť pri vybočení viac ako 10 stupňov bude asi lepšia.
Gaspi, z tych nemeckych textov je zrejme, ze ta zvisla plutva na Seedwingsoch nie je velmi ucinna, vraj to priznava aj vyrobca. Na mojom Merline je na konci kylovky diera na tu plutvicku, ale plutvicku som pri kridle nemal. Vobec som nemal pocas letu pocit, ze tam chyba.
Jano, tym, ze je uhlik pevnejsi, je aj krehkejsi, myslim, ze ten lom je pravdepodobnejsi.
Jano, tym, ze je uhlik pevnejsi, je aj krehkejsi, myslim, ze ten lom je pravdepodobnejsi.