25.08.2009 Čihoc
25.08.2009 Čihoc
V prvom rade by som rad pozdravil vsetkych priaznivcov zavesneho lietania.
Volam sa Brano a som najcerstvejsim clenom fly-clubu Banovce.
V utorok sa schadzame pri Dolnych Vesteniciach v zostave Kelek, Jozo z Moraviec a ja. Po prichode na startovacku nas vita sviezi vetrik priamo na komoru. Po 13:00 su na rampe pripravene dva standardy a Kelekov aeros. Prvy sartuje Jozo. Opusta rampu a snazi sa zachytit v svahovom prudeni. Chvilu sa drzi v urovni startu, no vzdaluje sa od kopca. Postupna strata vysky ho nuti zamierit si to na pristavacku. Sada na lucku pod kopcom a dava signal, ze je v poriadku.
Zapinam karabinu a uz si poletujem pred kopcom. Snazim sa drzat kopca v bezpecnej vzdialenosti. Mam co robit, aby som sa udrzal. Po stvrt hodine mi ruky davaju znamenie, ze je cas na pristatie.
Medzitym odstartoval Kelek, ktoreho som zazrel kruzit v predpoli. Bojoval este nejaky cas a sadol pri hlavnej ceste. Pri cakani na zvoz sledujeme, kde je svah najcastejsie nafukovany a v miestnej krcme dodrziavame pitny rezim.
Po nalozeni kridel konstatujeme, ze by sme si s Jozom mohli dat repete.
Kelek nema namietky a tak mierime opat na kopec. Druhy let sme mali obaja lepsi. Startovali sme ale dost neskoro, asi o 17:00. Jozo sa po starte drzal kopca a ked mu prestalo fukat nehadzal flintu do zita. Skusal v predpoli mierne zatacky v slabej termike a tym ziskal prebytok vysky nad lukou. Dnesny den zakoncil peknym pristatim.
S mojim druhym letom som bol naozaj spokojny. Fukalo stabilne a let som si naozaj uzival. Pol hodinka vo vzduchu mi vycarila usmev na tvari. Z druheho letu mam kratke neme video. Po druhej minute je nalet na skalu nad ktorou sa nachadza startovacia rampa. Na nej stoji Kelek, ktoreho vsak pre slabe rozlisenie nieje dobre videt.
http://www.youtube.com/watch?v=dVto-TLULLM
Za sumraku spokojni cestujeme domov.
Volam sa Brano a som najcerstvejsim clenom fly-clubu Banovce.
V utorok sa schadzame pri Dolnych Vesteniciach v zostave Kelek, Jozo z Moraviec a ja. Po prichode na startovacku nas vita sviezi vetrik priamo na komoru. Po 13:00 su na rampe pripravene dva standardy a Kelekov aeros. Prvy sartuje Jozo. Opusta rampu a snazi sa zachytit v svahovom prudeni. Chvilu sa drzi v urovni startu, no vzdaluje sa od kopca. Postupna strata vysky ho nuti zamierit si to na pristavacku. Sada na lucku pod kopcom a dava signal, ze je v poriadku.
Zapinam karabinu a uz si poletujem pred kopcom. Snazim sa drzat kopca v bezpecnej vzdialenosti. Mam co robit, aby som sa udrzal. Po stvrt hodine mi ruky davaju znamenie, ze je cas na pristatie.
Medzitym odstartoval Kelek, ktoreho som zazrel kruzit v predpoli. Bojoval este nejaky cas a sadol pri hlavnej ceste. Pri cakani na zvoz sledujeme, kde je svah najcastejsie nafukovany a v miestnej krcme dodrziavame pitny rezim.
Po nalozeni kridel konstatujeme, ze by sme si s Jozom mohli dat repete.
Kelek nema namietky a tak mierime opat na kopec. Druhy let sme mali obaja lepsi. Startovali sme ale dost neskoro, asi o 17:00. Jozo sa po starte drzal kopca a ked mu prestalo fukat nehadzal flintu do zita. Skusal v predpoli mierne zatacky v slabej termike a tym ziskal prebytok vysky nad lukou. Dnesny den zakoncil peknym pristatim.
S mojim druhym letom som bol naozaj spokojny. Fukalo stabilne a let som si naozaj uzival. Pol hodinka vo vzduchu mi vycarila usmev na tvari. Z druheho letu mam kratke neme video. Po druhej minute je nalet na skalu nad ktorou sa nachadza startovacia rampa. Na nej stoji Kelek, ktoreho vsak pre slabe rozlisenie nieje dobre videt.
http://www.youtube.com/watch?v=dVto-TLULLM
Za sumraku spokojni cestujeme domov.
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: Št Júl 03, 2008 12:25 am
- Bydlisko: K priehrade 788/14 Banovce nad bebravou
- Kontaktovať užívateľa:
Tak Gaspi tipujem ze im fuklo tak MAX do 7m/s,co je pekne aj pre nas trochu skusenych.
A ak by si chcel dako vediet tak Magic na cihoci dokaze svhovat uz pri 4m/s
Hmmm Peto ak by si nahodov nevedel tak 5-6 je prestnost abo ostatne vykendy v poradi tusim tie dalsie dva tak neviem co chces vlekat jedine ak tak lano jo a ak bude pocasie do ZA idem o den skor.
Daj si pozor na ktoru rychlost cumis GPS ukazuje nieco ine
Tak to kracanie je len vada pilota a to myslim smrtelne vazne
moj megic vseci pametate tiez kracal ze pri ale bol to blud v mojich rukach
lebo som mu korigoval aj to co netreba
Caf
A ak by si chcel dako vediet tak Magic na cihoci dokaze svhovat uz pri 4m/s
Hmmm Peto ak by si nahodov nevedel tak 5-6 je prestnost abo ostatne vykendy v poradi tusim tie dalsie dva tak neviem co chces vlekat jedine ak tak lano jo a ak bude pocasie do ZA idem o den skor.
Daj si pozor na ktoru rychlost cumis GPS ukazuje nieco ine
Tak to kracanie je len vada pilota a to myslim smrtelne vazne
moj megic vseci pametate tiez kracal ze pri ale bol to blud v mojich rukach
lebo som mu korigoval aj to co netreba
Caf
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Tak to určite nebude stačiť. Uvidíš sám. Keby si chcel najmenej rizikový postup, vyskúšaj:kelek napísal:... verím že mi to pôjde , kedže na svahu trenujem lietať na rýchlosti 60-80km/h a letieť rovno.
1. aerovlek v plachtárskom simulátore Condor
2. naviják
3. a až potom aerovlek
Už sme to tu x-ráz preberali. Nájdi si články a diskusiu. S tým kráčaním sa nedá pomôcť. Ak spustíš vzpätie, odstrániš kráčanie, ale neudržíš smer.kelek napísal:Nad 80 km/h sa mi krídlo väčšinou rozkráča. Nevieš mi poradiť ako to vyladiť a dať cenné radi na vlek ?
Díky páni za rady.
Gašpi tebe najviac, lebo to asi tak aj urobím.
To Ĺ KUTY: Inak Ĺ kuty ak zväčšíš rýchlosť krídla v priamom lete tak to kráčanie nespôsobujú moje ruky , ale veď ty už si majster sveta ktorí zabudol kto ho v začiatkoch učil lietať !
Na čo slúži GPS a rýchl.sonda som už vedel dávno pred tebou a o aerodynamike študujem od mojich 14 rokoch a skúšal som si to aj v praxi pri stavbe vetronov (RC modely) , tak hádam niečo viem.
Nerob zo mňa prosím ťa blbca aa keď nemáš poradiť tak račej nepíš !
To Juraj : to mi je jasné Juraj. Od minulého roku trenujem priamočiary let na rýchlosti a to len kôli aerovleku . Môžem povedať že do tej rýchlosti 80-85 km/h. mi to nerobí problém a krídlo bezpečne ovládam. Do tejto rýchlosti nemá žiadne záludnosti a ani snahu ťahať na jednu stranu ako to mal napr.Gašpi v Austrálii.
Samozrejme ešte niečo polietam a hlavne svahovačku a potom a až zapnem do aerovleku.
Už som sa vlekal z GTR a aj Extralitom , tak viem už o čom to je.
No strach samozrejme resp.rešpekt mám
Gašpi tebe najviac, lebo to asi tak aj urobím.
To Ĺ KUTY: Inak Ĺ kuty ak zväčšíš rýchlosť krídla v priamom lete tak to kráčanie nespôsobujú moje ruky , ale veď ty už si majster sveta ktorí zabudol kto ho v začiatkoch učil lietať !
Na čo slúži GPS a rýchl.sonda som už vedel dávno pred tebou a o aerodynamike študujem od mojich 14 rokoch a skúšal som si to aj v praxi pri stavbe vetronov (RC modely) , tak hádam niečo viem.
Nerob zo mňa prosím ťa blbca aa keď nemáš poradiť tak račej nepíš !
To Juraj : to mi je jasné Juraj. Od minulého roku trenujem priamočiary let na rýchlosti a to len kôli aerovleku . Môžem povedať že do tej rýchlosti 80-85 km/h. mi to nerobí problém a krídlo bezpečne ovládam. Do tejto rýchlosti nemá žiadne záludnosti a ani snahu ťahať na jednu stranu ako to mal napr.Gašpi v Austrálii.
Samozrejme ešte niečo polietam a hlavne svahovačku a potom a až zapnem do aerovleku.
Už som sa vlekal z GTR a aj Extralitom , tak viem už o čom to je.
No strach samozrejme resp.rešpekt mám
- jaro
- Príspevky: 4201
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Kelek, myslim že ani na aerovleku nebude problem, rychlosť 85 tam nebudeš potrebovať. Ved tataha motorove rogalo a aj ten by sa pos.. pri takej rýchlosti. Je to tam hlavne o rýchlosti reakcie. Ja som bol ťahaný na XSovi a šlo to, nove rýchle krýdla nebudu mať problem. Nech Edo vyjaví aj tak sme ho už davno nečitali. (Dokedy sa budeš schovavať?)
Gašpi, prestan s dobrými radami cez Condora, zvlašť aerovlek. Že sa to rozkýva je jediný fakt ktorý môžeš zistiť, ale so skutočnosťou sa to nedá absolutne porovnávať a nie to ešte trenovať. V skutočnom vetroni je to podstatne horšie. Pomyslenie na nový štart v Condorovi rieši všetké situácie. Ja som sa v skutočnom aerovleku strašne zĽakol, z bezmocnosti začiatočníka, ešte že za mňou sedel Ĺ aňo. V každom prípade sa to naučiť dá ale v praxi nie na PC. Kelek neboj sa najhoršie čo sa ti môže stať je prehodenie lana cez stožiar a kedže ho nemáš, ...
Gašpi, prestan s dobrými radami cez Condora, zvlašť aerovlek. Že sa to rozkýva je jediný fakt ktorý môžeš zistiť, ale so skutočnosťou sa to nedá absolutne porovnávať a nie to ešte trenovať. V skutočnom vetroni je to podstatne horšie. Pomyslenie na nový štart v Condorovi rieši všetké situácie. Ja som sa v skutočnom aerovleku strašne zĽakol, z bezmocnosti začiatočníka, ešte že za mňou sedel Ĺ aňo. V každom prípade sa to naučiť dá ale v praxi nie na PC. Kelek neboj sa najhoršie čo sa ti môže stať je prehodenie lana cez stožiar a kedže ho nemáš, ...
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Jaro, ty ma chceš ukrižovať !? Jasné, že to nie je ako naozaj, ale niekde začať musí. A na Condore sa aspoň naučí, že poloha na lane je "integrál stranového vybočenia" Samozrejme, že nejde o ten múdry výraz, ale aby sa vedel držať presne za vlečnou. Na navijáku sa to nenaučí. Tam sa naučí, kedy vzniká kráčanie, a ako ho potlačiť. V aerovleku je kráčanie ešte výraznejšie a musí to zvládať aj s tým "prvým" pohybom.
Díky Jaro.
Máš istotne pravdu a o odstránenie stožiara som sa pokúšal viacej rokov ale až pred cca.2 rokmi sa mi nezdalo to zhodenie stožiara tak drahé
samozrejme za pomoci sponzora MAN LKW Komponenten Bánovce.
O tej rýchlosti viem že to bude stačiť a myslím že s vlekom nebudem mať problém aj keď mám rešpekt.
Samozrejme je to hlavne o reakciách a rovnom lete za vlečnou.
Debatovali sme o tom aj s Maránom Ă
Máš istotne pravdu a o odstránenie stožiara som sa pokúšal viacej rokov ale až pred cca.2 rokmi sa mi nezdalo to zhodenie stožiara tak drahé
samozrejme za pomoci sponzora MAN LKW Komponenten Bánovce.
O tej rýchlosti viem že to bude stačiť a myslím že s vlekom nebudem mať problém aj keď mám rešpekt.
Samozrejme je to hlavne o reakciách a rovnom lete za vlečnou.
Debatovali sme o tom aj s Maránom Ă