: Hlavná stránka : Činnosť klubu : meniny:

Návštev celkom: 31839
Návštev dnes: 1

Posledná aktualizácia:
10.07.2009

Vyhotovil:
Marián Dragošek
-=[sidewinder]=-


poďakovanie:
web priestor: NETON
grafika: proximus
Činnosť klubu v roku 2006
Športový kalendár na rok 2007


12.05.2007.  S?ubica
Kopia gaspiho prispevku do knihy navstev: Moje Subaru vyslo s odrenymi usami a za odmenu sme mali svahovacku zadarmo vyse 1 hodiny. Trochu na nas sprchlo 5 minut po pristati.
fotoarchívadmin

04.05.2007 piatok.  
Noro, Laco, Gapi. tart okolo 18-tej. Krsne lietanie a do zotmenia. Svahova?ka a do 300 m nad kopec, do toho plne laminrna termika ete o 100m vyie. Peto si urobil kompletne meranie KPL-ka.
fotoarchívadmin

21.04.2007.  Hrasovik
Tak a teraz trosku aj z motoroveho lietania. No bol to velmi zaujimavy den. Konecne po dlhej dobe sa stretla na jednom mieste cela motorova sekcia nasho klubu a dokonca prisiel aj Alex na padaku. A ked po chvili ako sme zacali rozkladat kridla doletel aj Edo na Vivate tak uz to naozaj vyzeralo ako na leteckom dni. Vietor bol vseliaky. Fukal takmer od vsadial a zaroven odnikial. Alex po jeho "velmi zdlhavom" rozkladani , ktore trvalo az 5 min. odletel smerom na Kosice. Jedinu konkurenciu v rozkladani mu robil Juraj a ako takmer vzdy bol prvy pripraveny na start. Medzitym nas Edo zabaval svojimi pokusmi o "pristatie" ale nie a nie sa trafit:-) Z Jurajom sme sa predbezne dohodli, ze poletime smerom na moju chatu do Vysnej Kamenice co je cca 20 km. Potom ako to Juraj odpalil v bezvetri som sa postavil na drahu aj ja a cakal som ci to nedychne. Ale nic. Tak som to odpalil aj ja a az po par krokoch, ked som citil vahu kridla stale na svojich pleciach som si uvedomil, ze ono to asi bude treba behat. Tak som prepol na "nadonfutas" a nejak som sa dostal do luftu aj ja. Starty druhej polovice sekcie nebudem komentovat, lebo som ich nevidel. Ale "hovori sa", ze aj tam sa diali velmi zaujimave veci :-). Juraja som stratil, tak som letel sam smerom na Bidovce. Tam som vyklesal a pozdravil clenou miestneho LK. Skoda len, ze sa nebude dat odtial aj startovat. Tak som dal plny kotol a prec ho smer Vysna Kamenica. No a tu zacala zabava. Vietor sa tam zmenil na poriadny severak plus zvysky rozbitej termiky mi trosku pomiesali obed v zaludku. Juraja som uz videl sediet na kraji cesty pri Vysnej Kamenicy. Tak som sa este zatocil okolo chaty a isiel som sadnut aj ja. Tie kopance boli pri zemi este silnejsie a chvilami som sa hojdal pod kridlom ako kyvadlo na kukuckovy hodinach. Uz to vyzeralo, ze sadnem na jednu z jabloni co stali popri ceste, ked som zrazu stal na zemi a na dvoch nohach (vlastne styroch). Nase dve kridla aj s motormi vyvolali na ceste dopravny chaos. Ludia vybiehavali z aut a fotili sa s nami. Dokonca sme dostali ponuku zmenit lokal na nase kluby. Overim a podam spravu. Tak zatial vsetko. Foto + igc na ftp.
fotoarchívMatoV

14.04.2007.  
Okolo pol dvanstej zvon telefn, Laco sa ptal, ?i idem lieta. Sce som mal is na prednku, ale ka?a na ?u. Nie?o po dvanstej vyt?am posledn zkrutu ku gari. Laco s Miom Ga?om u na zemi "znsil?ovali" vranu a cel ju vyzliekli z plachty. Ja som si medzitm vymenil obal na Talhofera. Naloili sme aj Norove krdlo a fi?ali smer Kameni?k. Pod ahanovcami sme naloili ?alieho Mia, v Sabinove tretieho Mia. Na hrade sa vozili dvaja pada?kri. Mono lepie pomenovanie - hrali sa na bjky. Prv tartoval Klino. Samozrejme pod?a predpokladu zlek. Po ?om ja a zase zlek plus moja pecialita letel som ?aleko od svahu. Mono bola aj chyba letie po tarte do prava. Ale pristl som a bol spokojn. Na pristni som si nechtiac vyskal pristvanie dole svahom a to pekn vyklzvanie. Nohy 20 cm nad zemou nie a nie sa dotkn a krdlo si let a let... Zabralo menie pumpovanie a u som sedel. Chalani si vyniesli vranu na devdesiatku (zmeral som to variom je to iba 40-50m prevenie). Postupne sa striedali Miovia a zlietavali. Medzitm tartoval Noro a prav zta?ka nebola ve?mi astn rieenie, take zase zlek. Po pristt vyniesol svoje Flvio na devdesiatku medzi iakov a zletel ete raz. Mio Ga?a u pekne udral uhol na tarte, Mio ?orej si nacvi?il optimlku, plus tarty a pristtia. Posledn dva lety si nai Michalovia zleteli celkom z vrchu kopca. Vytrepa hore vranu bolo ?ist trpenie. Kto pozn Kameni?k a vchodn hranu ur?ite uzn. Sice hore fkalo nejakch 8 m/s a viseli tam pada?kri, ale vetko prebehlo bez problmov a urobili si pekn lety skoro do dvoch mint. Nasledovala rutina. Balenie, cesta, kr?ma a rozobratie letoveh d?a, zase cesta a telefonty typu : "za polhodinku, hodinku som doma".
fotoarchív

14.04.2007.  Kokava
No a my sme boli 100km na juhozpad od Laca na kopci Slopovo pri Kokave. Z Koc je to 160km. Kopec je to pekn, m prevenie 500m nad mestom, a 400m nad najbliou pristva?kou. Ide sa k nemu zo sedla medzi Kokavou a Hnou. Zo sedla vedie lesn cesta 2km a na tart. Priemern stpanie je 14% a ?asto ostr kamene. tart je pekn irok lka na jun smery. Vetko nm ukzal miestny lieta? Pa?o Vransk. Letov okno otvoril Mio Ga?a s vranou. Chytili sme sa len traja - Edo, Juraj a ja. Noro nemal astie, Robo Murn tie bojoval, ale nakoniec ho tie klesky dostali :-) Jano Ludvk si urobil pekn zlek. De? a miesto nebolo stvoren na prelet. Edo a Juraj skon?ili po nvrate z prvho pokusu. Ja som si u na zemi vimol jednu vec - stupky boli ve?mi zke - vetci z nich vypadvali. Po tarte som krdlo zalomil pri prvom nznaku prichdzajceho stpania a v rozbitch kruhoch som to dotiahol z nadmorskej vky tartu 840m do 1400m. To bol najvy dostup d?a. Lietal som ete 1 hodinu a pol, ale dostupy boli iba do 1200m. Nzka vka dostupov zapr?inila celkovo mal priemery stupkov a tm aj mizern pocity pri ustre?ovan termiky. Termika skon?ila okolo 15:30, kedy sa ete chv?u dalo vozi na zpadnej nasvietenej strane, ale potom u bolo vo vzduchu mtvo.
fotoarchív

14.04.2007.  
Cele lietanie sa za?alo ve?er v piatok 13. S vycmu?anou krabi?kov pastiliek proti bolesti hrdla a vykvapkanmi kvapkami do nosa som sa ukladal na spnok s tich?kou zvisou... Jasn, ve?k vprava pjde lieta kdesi na stredn Slovensko a ja sa budem doma lie?i. Rno ma zobudil Edo ..., potom som este volal Jurajovi a poprial celej vprave pekn polietanie. A oto?il som sa na druh bok... O 11.00 som popretieral zraky, natla?il kvapky do nosa - vonku ndhern po?asie. Jeden kuk na internet (SHMU) a ?evk bol v hlave. Dobre vyspat som sa presvied?al, e sa ctim celkom zdravie. Ke? je tak pekne, tak po?me urobi drbu na vcvikov krdla. Peo Benko a Peo Raka doli pred gar o 12.00. Dali sme dokopy mal vranu a Atlasa. Peo B. mi u pri telefonovan povedal, e by toho atlasa chcel aj zaletie, tak som na ne?isto zobral so sebov aj krdlo. Skrtka a dobre, Peo a ja sme o 13.20 zamkli gar a hur na Koht (po dia?nici, kli?no...) Mgane sa dral, vyiel a ceklom hore ( a ke? celkom, tak myslm celkom) Po zloen krdel fkalo tak 2-3m/s priamo na komoru. Pokia? sme sa rozloili a pripravili na tart, tak nefkalo takmer ni?, alebo zvany zo zpadu. Ale pod?a umenia stromov bolo jasn, e nie?o vo vzduchu predsa len je. Vy?kali sme vhodn ch?u, Peo sa rozbehol,... a letel. V tej chvli mi boli jasn tri veci. 1.)Peo pochopil, e po tarte sa nem necha splchnu a dr krdlo pevne v rukch a proti vetru. 2.)e Peo na pristva?ku nedolet a pristane tam ... (Robo Bojkun to dovysvetl). Pristl v pohode. 3.) e je to tu a je to dobr... Medzitm priiel na kopec nejak poliak s padkom, vraj by si chcel urobi pilok na rogallo, trochu sme este pokecali, pomaly som sa obliekol, zapol, po?kal na interval, (ke? fkne len trochu zboku) fut a zapo?val sa do lahodnho p,p,p... Bolo asi 16,30. Tomu dos dobre nerozumiem, hore fkal takmer zpaddo nejakch 10m/s, nosilo to vade, do 500m nad tart bol aj bordel, potom takmer laminr,len pohyb proti vetru iiel nejak pomaly. Nosilo to nad kopcom, pred kopcom, v doline pred kopcom, pod?a vetro?ov, ktor tam lietali so mnou aj v doline za kopcom ... u so sa za?nal b, ?i na zemi zostane nejak vzduch na dchanie. Mimochodom lieta s vetro?mi je pekn, len s "svinsky" rchle. Ale preto?il som jednho (asi iak). Okolo 17.30, ke? som ctil ako Peovi rast rohy, som sa rozhodol, e pjdem prist do 18.30 sa mi podarilo njs miesto, kde som opadval 0,5m/sa trpezlivo som ho vyt?al. Nemal som ho dobre vycentrovan, lebo mi do toho stle zappavalo... V 800 metroch na zemou som povolil krdlo, rozopol postroj... a to som bol riadne vymrznut, dostupy boli do 2200. Noi?ky vonku u v nejakch 50m, bordel jako v Sarajevu, rozpo?et na pristtie, Peo ma mli?ko dezorientoval, ?o sa tka smeru vetra a s miernym bo?nm vetrom, na rchlosti, podrovna, vdr razantn odtla?enia a na rovn nohy - ako z ve?kej knihy. Potom kopa det, zbali ... a cesta do Koc, Peo trochu sklaman, ale ten tart asi ozaj nie je na Atlasa, resp. pilot by mal by ve?mi sksen. (ale tak pilot s atlasom?) Sople v nose mi celkom dobre vymrzli, hrdlo ma u a tak nebol,(presadlo mi to na hlasivky) ale de? bol vcelku spen. Fok sme nemali, take fotoarchv nebude, dfam e som vs vy?erpal aspo? tmto psanm slovom.
fotoarchívLaco

09.04.2007 nede?a.  Brehov
Boli sme a polietali sme. Ja a Noro. Na Tokaji ete nie, lebo fkalo cez 10 m/s JZ-Z. Autom sme preskmali cestu Tarcal-Satoraljaujhely a pristva?ky su tam vade (kad 2km ve?k rovn polia). Pri Brehove medzi tm sprchlo. Pod Brehovom sme pozreli jun pristva?ku - perfektn rovina, hlavn cesta je medzi ?ou a kopcom. Na Brehove JZ 5 m/s laminar, psychicky sme sa pripravovali na svahova?ku tlom "hrazdu iba hladka", vo vzduchu termika "jak bejk" +4m/s, dostup +120m nad tart ponad vysiela?.
fotoarchív

08.04.2007.  Tokaj
Boli sme na Tokaji a polietali sme - ja, Noro a Robo Murn. Predpove? mi vyla, tzn. cel Slovensko SZ vietor, niny v zvetr (Lu?enec, Mikolc, Tokaj) mali JZ tah vetra. Tam kde sa stretvali opa?n smery vetra vznikala konvergencia (vidite?n pod?a kumulov na inak przdnom nebi). O 8:00 boli tieto kumuly pri Tokaji, o 12:00 sa presunuli nad Koice. Na tarte medzi 13 a 14 hodinou fkal JZZ 2m/s so zvanmi J-JJZ. Stupky do 1200m (zkladne boli okolo 1600m, ale nedalo sa tam dosta). Najsilnejie boli okolo 800m, tj. 2-5 m/s. Klesky boli tie 5 m/s.
fotoarchív

01.04.2007 nede?a.  ?ierna Kopa
U v sobotu padlo rozhodnutie o ceste na ?iernu kopu. Dohoda bola na 9:00, ale km sme nevyrieili zopr organiza?nch problmov nemohli sme ods. Nakoniec odchod nie?o pred desiatou v zostave Juraj, Peo, Edo, dvaja Miovia a ja - Marin. V Preove sme naloili Jara. Okolo pol dvanstej sme pod kopcom preloili krdla na ternnejie auto ako je klubov daewoo. Na kopci menia brigda. Zhodili sme Mia s vranou. Po rozloeni krdel vietor utchol, tak sme ?akali. Priiel interval, jeden pada?kr to zavesil na smreky. Nasledovala prosba nech ide bokom. Nae vytartovanie bolo otzkou chv?ky. Juro na ?ele, Marin, Edo, Gapi, Jarovi tart nevyiel. Aerosi plus Juraj sa rchlo odtrhli a naberali vku. Mali naplnovan prelet do ariskch Micha?an. Ja som sa ostal motka nad tartom a po okolitch lkach. Po hodine a pol som pristl pod tartom. Naloili sme a vybrali sa po zvyok pilotov. Jura sme zastihli za ariskmi Micha?anmi pr mint po pristti, Edo a Gapi pristli pod ariskm hradom o pr kilometrov ?alej. Naloili sme a vihali do Koic.
fotoarchív

31.03.2007 sobota.  
---- Kto bol nech prida popis letoveho dna ----
fotoarchívadmin

<< novšiestaršie >>
Inzercia
M E T A R

Fotoarchív 2010



Podmienky lietania
H Á J

(34486 príspevkov)