FEXAMERICA
dakujem za info
neviem cim to je ale mna PG brutalne omrzelo..ako skladnost...a mobila toho pri cross countri, co je moja specialitka, je uzasna. ale chcem nieco tuhe co ma vetsi rozsah rychlosti ako PG. ako ZK ma zatial najviac zaujal FEX ale ak poznate nieco skladnejsie a lepsie rad sa necham poucit...
SLV,
odorucam Ti, najprv si to vyskusaj, trebars u Pluca na kurze a potom snivaj. Ten vykonnostny rozdiel medzi ZK a PK nie je velky a centrovanie stupavych prudov je niekolkonasobne tazsie ako s padakom, nehovoriac o tom, ako sa fyzicky namakas. Ak Ta toto laka, potom si na spravnej adrese, ale ak chces nieco tuhe s podstatne vyssim vykonom, potom uz len vetrone. Ako unikove riesenie este pripada do uvahy tuhe kridlo, tzv. rigid wing. Tam uz je ten vykonnostny rozdiel slusny (okolo 50% plus oproti PK) a nenamakas sa. Na nemeckom fore som cital skusenosti paraglidisov, ktori po kratkom vycviku na klasickom rogale presli na tuhe kridlo a velmi si pochvaluju. Priprav si ale vacsi batoztek s financiami, pod 2000€ v sucasnosti slusne tuhe kridlo nezozenies . (Potom ale na nom mozes lietat aj viac ako 10 rokov pri takmer nezmenenej vykonnosti)
odorucam Ti, najprv si to vyskusaj, trebars u Pluca na kurze a potom snivaj. Ten vykonnostny rozdiel medzi ZK a PK nie je velky a centrovanie stupavych prudov je niekolkonasobne tazsie ako s padakom, nehovoriac o tom, ako sa fyzicky namakas. Ak Ta toto laka, potom si na spravnej adrese, ale ak chces nieco tuhe s podstatne vyssim vykonom, potom uz len vetrone. Ako unikove riesenie este pripada do uvahy tuhe kridlo, tzv. rigid wing. Tam uz je ten vykonnostny rozdiel slusny (okolo 50% plus oproti PK) a nenamakas sa. Na nemeckom fore som cital skusenosti paraglidisov, ktori po kratkom vycviku na klasickom rogale presli na tuhe kridlo a velmi si pochvaluju. Priprav si ale vacsi batoztek s financiami, pod 2000€ v sucasnosti slusne tuhe kridlo nezozenies . (Potom ale na nom mozes lietat aj viac ako 10 rokov pri takmer nezmenenej vykonnosti)
presne
nechcel som to tu hned napisat a spominat, ale poviem pravdu ze ma zaujimaju rigid wingi hned ako som ich prvy krat videl pred 2 rokmi ale mne to pripada necitlive v atmosfere a vahovo tazke a neskladne.... nez co by som chcel prave ja na cross...no zistujem ze sa asi pohybujem v SCI-FI... Dalej som prekvapeny ze okrem ukrajiny a ich phantoma od aerosu sa myslienkov rigid wingov v bivalom soc. bloku nik viac nezaoberal ...mozno len nemam info ale neviem otom ze by niekto ci v cesku alebo na slovensku pokusal tuhe kridlo skonstruovat, nejak je to domena Nemcov a zapadneho sveta... a pritom osobne mam skusenosti ze unas su nadmieru sikovny jednotlivci v technickych smeroch. no asi nieje zaujem prave o tuto oblast letectva... Jaaj ta filozofia...
SLV,
trh nepusti. Pozri si cenu novych rigid wingov (a to sa niektore dielce aj tak vyrabaju na vychode) a pochopis. To je jedna vec. Druha vec je ta, ze v case, ked prebiehal ich hlavny vyvoj, neboli sme este sucastou vyspeleho sveta a vychodny vyrobca by na zapadny trh nemal sancu prerazit. Aerosu tiez trvalo vela rokov, kym prerazil s rogalami ale myslim, ze so Stealthom alebo Phantomom az tak vela vody nenamutili. V Cechach je zasa roznych vyrobcov leteckej techniky, ktori rychlo identifikovali moznosti na zapadnom trhu a rigidy to neboli. Takze to nechajme tym 2-3 existujucim vyrobcom a hladajme nieco olietane.
trh nepusti. Pozri si cenu novych rigid wingov (a to sa niektore dielce aj tak vyrabaju na vychode) a pochopis. To je jedna vec. Druha vec je ta, ze v case, ked prebiehal ich hlavny vyvoj, neboli sme este sucastou vyspeleho sveta a vychodny vyrobca by na zapadny trh nemal sancu prerazit. Aerosu tiez trvalo vela rokov, kym prerazil s rogalami ale myslim, ze so Stealthom alebo Phantomom az tak vela vody nenamutili. V Cechach je zasa roznych vyrobcov leteckej techniky, ktori rychlo identifikovali moznosti na zapadnom trhu a rigidy to neboli. Takze to nechajme tym 2-3 existujucim vyrobcom a hladajme nieco olietane.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Sú len dve cesty: ak si myslíš, že to zvládneš vyrobiť lepšie a lacnejšie, tak môžeš začať sériovú výrobu - ak nie, tak bude lepšie zistiť v čom si naozaj dobrý, a môžeš rýchlo zarobiť potrebné prachy.
Všetko ostatné je iba strata času a peňazí, ak to pravdaže nerobíš preto lebo ťa to baví viac ako lietanie.
Všetko ostatné je iba strata času a peňazí, ak to pravdaže nerobíš preto lebo ťa to baví viac ako lietanie.