Celkom zaujimava animacia
http://www.youtube.com/watch?v=zWAka-xzjCY
priebeh vztlaku na kridle Impact
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: priebeh vztlaku na kridle Impact
Ten program XFLR5 je naozaj dobrý na dizajn jednoduchých vecí. Aj mojich študentov učím v ňom počítať (už druhý rok).
Zatiaľ sa v ňom nedajú robiť veci ako je trup, a nikdy sa v ňom nebudú dať vypočítať veci pri maximálnom vztlaku (jeho metóda to nedovoľuje).
Zatiaľ sa v ňom nedajú robiť veci ako je trup, a nikdy sa v ňom nebudú dať vypočítať veci pri maximálnom vztlaku (jeho metóda to nedovoľuje).
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: priebeh vztlaku na kridle Impact
Výkony viac-menej rovnaké ako Swift (opadanie 0.5m/s, kĺzavosť 25), podobné ovládanie - krídelkami, nie spojlermi ako má väčšina rigidov. Vďaka plátenému poťahu asi lacnejšia výroba a preprava. Zaujímavé riešenie odtokovky - len trochu komplikované stavanie (35 minút). Ako by som to povedal - krídlo sa na kopci stavia veľmi jednoducho: z priložených trubiek si zložíš kostru, tú znituješ, a k nej prišiješ poťah
Re: priebeh vztlaku na kridle Impact
Gaspi, podla mna to nemoze mat rovnaku vykonnost ako Swift - uz len kvoli hrazde a pilotovi mimo trupu. Ale vyzera to na vcelku prijatelnu alternativu ku Swiftu. Nie 60, ale 45 kg, skladnost a rozkladanie lepšie, ako Swift a netreba na to plachtarsky vycvik
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: priebeh vztlaku na kridle Impact
Môže mať aj väčší výkon ako Swift - ak má štíhlejšie krídla (nepozeral som). Odpor hrazdy nemá pri klzákoch až taký vplyv na kĺzavosť - oproti vetroňom majú klzáky väčší odpor, takže dotyčnica k poláre (optimálna kĺzavosť) vychádza pri vyššom súčiniteli vztlaku, a vyšší súčiniteľ vztlaku spôsobuje, že väčšina odporu pri optimálnej kĺzavosti je tvorená indukovaným odporom. Preto nemá hrazda až taký vplyv - tá prispieva iba k škodlivému odporu.
Tá skladnosť sa mi tiež páči - len to potom veľmi komplikuje to stavanie s montovaním krídelok a klapiek. Ale cena bude nižšia. Inak, aj pôvodný výrobca Swiftu v USA, firma Bright Star, nemala so Swiftom komerčný úspech, tak potom vyrábala klzák podobný Impactu - s pláteným poťahom.
Tá skladnosť sa mi tiež páči - len to potom veľmi komplikuje to stavanie s montovaním krídelok a klapiek. Ale cena bude nižšia. Inak, aj pôvodný výrobca Swiftu v USA, firma Bright Star, nemala so Swiftom komerčný úspech, tak potom vyrábala klzák podobný Impactu - s pláteným poťahom.
Re: priebeh vztlaku na kridle Impact
Chlapci,ja si ale myslím ,že na Aeros Phantoma to nema,- ani po technickej stránke a asi aj výkonovo.A to nepíšem preto že ho mám...