Par otazok neletca
Par otazok neletca
Pekny den.
Zacnem tym, ze pochvalim vasu stranku, na ktorej sa naozaj da dozvediet vela o lietani.
Lietajuci ludia ma fascinovali uz dlho a tentokrat som sa rozhodol najst par veci na nete. Stale je par veci, co ma zaujima, preto vyuzijem toto forum na par otazok.
V prvom rade ma zaujima, preco rogalo a nie padak. V com je rozdiel – viem ako co vyzera, ale preco lietate na rogalach a nie na padakoch (myslim paragidisticke? Padaky)? Co vam da to rogalo oproti padakom, resp. preco paraglidisti lietaju na padakoch a nie na ragalach..?
Dalej len pre zaujimavost, ako dlho sa viete udrzat vo vzduchu (rekordy som nasiel, zaujmaju ma bezne dosiahnutelne hodnoty u vas, alebo co moze cakat taky zaciatocnik? Ako daleko lietavate od miesta startu, lietate v nejakom okruhu a pristavate kde ste startovali alebo mate stale jedneho vodica ktory po vas zajde. Ako daleko sa bezne dolietava (vzdialenost), resp. do akej vzdialenosti sa da odletiet od planovaneho miesta pristatia. Taktiez ma zaujimaju vysky v akych lietate (alebo co moze cakat zaciatocnik), a ako vyzera svet z takej vysky-> mozte dat prosim odkaz na fotku a odhadnut asi z akej vysky bola fotena?
Dalsia, mozno trosku technicka otazka, mam malo cez 100 kg, co uz je hmotnost, ktora nie je idealna pre vsetky sporty (asi hlavne tie kde sa prekonava gravitacia ). Je s touto vahou problem?
Dik za odpovede
Zacnem tym, ze pochvalim vasu stranku, na ktorej sa naozaj da dozvediet vela o lietani.
Lietajuci ludia ma fascinovali uz dlho a tentokrat som sa rozhodol najst par veci na nete. Stale je par veci, co ma zaujima, preto vyuzijem toto forum na par otazok.
V prvom rade ma zaujima, preco rogalo a nie padak. V com je rozdiel – viem ako co vyzera, ale preco lietate na rogalach a nie na padakoch (myslim paragidisticke? Padaky)? Co vam da to rogalo oproti padakom, resp. preco paraglidisti lietaju na padakoch a nie na ragalach..?
Dalej len pre zaujimavost, ako dlho sa viete udrzat vo vzduchu (rekordy som nasiel, zaujmaju ma bezne dosiahnutelne hodnoty u vas, alebo co moze cakat taky zaciatocnik? Ako daleko lietavate od miesta startu, lietate v nejakom okruhu a pristavate kde ste startovali alebo mate stale jedneho vodica ktory po vas zajde. Ako daleko sa bezne dolietava (vzdialenost), resp. do akej vzdialenosti sa da odletiet od planovaneho miesta pristatia. Taktiez ma zaujimaju vysky v akych lietate (alebo co moze cakat zaciatocnik), a ako vyzera svet z takej vysky-> mozte dat prosim odkaz na fotku a odhadnut asi z akej vysky bola fotena?
Dalsia, mozno trosku technicka otazka, mam malo cez 100 kg, co uz je hmotnost, ktora nie je idealna pre vsetky sporty (asi hlavne tie kde sa prekonava gravitacia ). Je s touto vahou problem?
Dik za odpovede
To jan83: ked som zacinal lietat, padaky este neboli a potom sa mi uz nechcelo odchadzat od ZL. Takze u mna je to uz asi zotrvacnost. Ale niektori novi tvrdia, ze sa im to viac paci a ze vraj je to bezpecnejsie.Myslim si, ze nove padaky su uz dost bezpecne, aj ked vzdy je tam nebezpecenstvo zaklapnutia vrchlika v malej vyske s nepredvidatelnymi nasledkami. Dalsiu nevyhodu maju padaky v mensej moznej rychlosti a mensej klzavosti, ale to je takvsetko. Dalej su uz len vyhody. Pomer poctu paraglidistov voci rogalistom to jednoznacne dokazuje.
Vo vzduchu sa vieme udrzat od niekolkych sekund (uplni zaciatocnici pri vyciku) az po 10 hodin -slovensky rekord. Bezna preletova vzdialenost na Slovensku byva 50-100 km, zavisi od podmienok a pilota. Dosahovane vysky zavisia od toho, kde sa lieta, na rovinach zvyknu byt dostupy do 2000m/m, nad vysokymi kopcami 3-3500m/m. Pozri si fotky v nasich reportazach a daj otazku na konkretnu z nich.
Hmotnost moze byt problem,aj ked mame medzi sebou dvoch pilotov Tvojej hmotnostnej kategorie. Tam je skor dolezite vediet, ci je to tuk alebo svaly
Vo vzduchu sa vieme udrzat od niekolkych sekund (uplni zaciatocnici pri vyciku) az po 10 hodin -slovensky rekord. Bezna preletova vzdialenost na Slovensku byva 50-100 km, zavisi od podmienok a pilota. Dosahovane vysky zavisia od toho, kde sa lieta, na rovinach zvyknu byt dostupy do 2000m/m, nad vysokymi kopcami 3-3500m/m. Pozri si fotky v nasich reportazach a daj otazku na konkretnu z nich.
Hmotnost moze byt problem,aj ked mame medzi sebou dvoch pilotov Tvojej hmotnostnej kategorie. Tam je skor dolezite vediet, ci je to tuk alebo svaly
- jaro
- Príspevky: 4201
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
to jan83: ja mam v PO krídlo na výcvik aj na tvoju hmotnosť, nenechaj sa rozladiť chudokrvnými majstrami. my plnokrvní mame iné prednosti. tie preletové rýchlosti stoja za to.
Ja som sa stretol u PG s takym nazorom že im na padkoch hlavne chýba dostatočná preletova rýchlosť a mal som svojho času aj pokusy u nich presedlat z PG na ZK. nevydrzali to hlavne kvoli casu výcviku. vsetci PG su rýchlokvašaci, ktorí netušia čo ich vo vzduch čaka. tiež mi jeden PG hovoril že keby býval v taliansku určite by lietal rogalo a nie PG. PG je hlavne o rýchlosti prístupu na terény, v podstate lietaš kde sa da, my sme odkazaní na auto. aj ked za mojich mladých liet som vsetky okolite kopce PO schodil s rogalom na pleciach, s kondičkou a kilami nebol problém. dnes su rogalka tie výkonnejsie aj kus tazsie takze to uz nesilim. hlavne v dnesnej dobe kedy mozeme bezne vyrazit do ITA alebo inde, kde vedla asfaltovej cesty je startovacka v tom nevidím problém. problém je presvedcit súkmenovcov o tom ze cesta za lietaním nie je o ekonomičnosti ale o iných hodnotách. dnes odskúsané cestovanie za lietaním v ktorúkolvek rocnú dobu stojí rovnako ako občasné víkendové lietanie tu doma.
ja osobne som začínal ako paragán, potom rogalo, skúsil som si aj vetron, aj motorák aj PG. ostalo mi rogalo hlavne kvoli tomu ze mozem slobodne lietat bez závislosti na letisku, funkcionároch a podobne. oproti PG pokladám rogalo za bezpečnejšie a hlavne pocit súčasti s eroplánom-ZK je oproti padáku neporovnatelný. do vzduchu sa dostanes cimkolvek ale bezprostredný pocit ovládatelnosti letu, kontaktu so vzduchom, iných možností a pocitov su na rogale pre mna nenahraditelne.
Ja som sa stretol u PG s takym nazorom že im na padkoch hlavne chýba dostatočná preletova rýchlosť a mal som svojho času aj pokusy u nich presedlat z PG na ZK. nevydrzali to hlavne kvoli casu výcviku. vsetci PG su rýchlokvašaci, ktorí netušia čo ich vo vzduch čaka. tiež mi jeden PG hovoril že keby býval v taliansku určite by lietal rogalo a nie PG. PG je hlavne o rýchlosti prístupu na terény, v podstate lietaš kde sa da, my sme odkazaní na auto. aj ked za mojich mladých liet som vsetky okolite kopce PO schodil s rogalom na pleciach, s kondičkou a kilami nebol problém. dnes su rogalka tie výkonnejsie aj kus tazsie takze to uz nesilim. hlavne v dnesnej dobe kedy mozeme bezne vyrazit do ITA alebo inde, kde vedla asfaltovej cesty je startovacka v tom nevidím problém. problém je presvedcit súkmenovcov o tom ze cesta za lietaním nie je o ekonomičnosti ale o iných hodnotách. dnes odskúsané cestovanie za lietaním v ktorúkolvek rocnú dobu stojí rovnako ako občasné víkendové lietanie tu doma.
ja osobne som začínal ako paragán, potom rogalo, skúsil som si aj vetron, aj motorák aj PG. ostalo mi rogalo hlavne kvoli tomu ze mozem slobodne lietat bez závislosti na letisku, funkcionároch a podobne. oproti PG pokladám rogalo za bezpečnejšie a hlavne pocit súčasti s eroplánom-ZK je oproti padáku neporovnatelný. do vzduchu sa dostanes cimkolvek ale bezprostredný pocit ovládatelnosti letu, kontaktu so vzduchom, iných možností a pocitov su na rogale pre mna nenahraditelne.
dik za odpovede, naozaj ste odpisali co som chcel vediet.
hlavne Jarovi dakujem za podporu .
Pravda je taka, ze ked som sa zacal zaujimat o lietanie, mal som na mysli paraglaiding, a to ze sa lieta aj ZL, alebo ze vobec existuje aj na slovensku som sa dozvedel vlastne az pri hladani info o paraglidingu. Ale o ZL je toho na nete hodne, a tak ma to zacalo tahat. Naozaj sa neviem rozhodnut ktorym smerom sa vybrat a hoci samozrejme nepochybujem a vasej objektivite v teme PG vs. ZL, predsa by som rad pocul aj vyjadrenie paraglidistu (nepoznate nejake forum kde sa vyskytuju PG?).
2 juraj: o vyske: mozes napisat z akej vysky su napr tvoje foto z 06.04.2008 Komarovce ? viewtopic.php?t=111
hlavne Jarovi dakujem za podporu .
Pravda je taka, ze ked som sa zacal zaujimat o lietanie, mal som na mysli paraglaiding, a to ze sa lieta aj ZL, alebo ze vobec existuje aj na slovensku som sa dozvedel vlastne az pri hladani info o paraglidingu. Ale o ZL je toho na nete hodne, a tak ma to zacalo tahat. Naozaj sa neviem rozhodnut ktorym smerom sa vybrat a hoci samozrejme nepochybujem a vasej objektivite v teme PG vs. ZL, predsa by som rad pocul aj vyjadrenie paraglidistu (nepoznate nejake forum kde sa vyskytuju PG?).
2 juraj: o vyske: mozes napisat z akej vysky su napr tvoje foto z 06.04.2008 Komarovce ? viewtopic.php?t=111
- jaro
- Príspevky: 4201
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
2gašpi: pošli mu nejake foto z FRA, ani neviem ci sme ti uznavali slovensky vyskovy rekord, asi by sme mali.
2jan83: u nas sa "nelieta" vyzsie ako 2450 m. tam uz nemozeme ved nam to predpisi zakazuju. a tiez v mrakoch sa neleita iba 300 m po nimi. je to potom straaaašne nebezpečne a hlavne vyžsie sa už bojime.
ako povedala babička: "...lietaj pomaly a nizko, a v zátačkach brzdi"
2jan83: u nas sa "nelieta" vyzsie ako 2450 m. tam uz nemozeme ved nam to predpisi zakazuju. a tiez v mrakoch sa neleita iba 300 m po nimi. je to potom straaaašne nebezpečne a hlavne vyžsie sa už bojime.
ako povedala babička: "...lietaj pomaly a nizko, a v zátačkach brzdi"
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
peto a ten zaznam si uz niekde ukazoval? alebo je to uplne nove priznanie?
ja mam zafixovane ze si bol niekde okolo 3500 m
to si tu ani nemal davat lebo sa mlady zlakne
to jan83 (este jedno cierno-humorne porovnanie)
gaspi vyletel s rogalom do 4500m a pristal v pohode bez problemov.
ta zenska v australii ci kde "Vyletela" s padakom sice do 6000 ale skoro to neprezila a jeden (japonec ci kto to bol) to nerozchodil vobec.
ROGALO JE LEPSIE
( pre oponentov, neporovnavam pocasie, miesta, nic , iba potajomky zvyhodnujem rogalo)
jan neviem odkial si ale urcite by si sa mal ozvat a niekedy sa prist nato pozriet. lepsie raz vidiet ako 100x pocut.
taka slubica je idealne miesto pre pozorvanie |(ak vijde letovy den).
kopa rogal, kopa padakov.
ja mam zafixovane ze si bol niekde okolo 3500 m
to si tu ani nemal davat lebo sa mlady zlakne
to jan83 (este jedno cierno-humorne porovnanie)
gaspi vyletel s rogalom do 4500m a pristal v pohode bez problemov.
ta zenska v australii ci kde "Vyletela" s padakom sice do 6000 ale skoro to neprezila a jeden (japonec ci kto to bol) to nerozchodil vobec.
ROGALO JE LEPSIE
( pre oponentov, neporovnavam pocasie, miesta, nic , iba potajomky zvyhodnujem rogalo)
jan neviem odkial si ale urcite by si sa mal ozvat a niekedy sa prist nato pozriet. lepsie raz vidiet ako 100x pocut.
taka slubica je idealne miesto pre pozorvanie |(ak vijde letovy den).
kopa rogal, kopa padakov.
Sidewinder, trochu mystifikujes. Ta zenska na padaku bola v 10.000 m a ten Japonec to neprezil preto, lebo ho pohladkal jeden blesk. Ona to prezila preto, lebo upadla do bezvedomia a obalil ju lad. A hlavne, Gaspi bol v tej vyske v bezoblacnej termike, takze mu nic nehrozilo, zatial co ti trkvasi na padakoch leteli pod pasmo Cb - mali prepnuty full race mode, kym Gaspi only recreational.