Straník 20. 9. 2018
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Straník 20. 9. 2018
Zatím aspoň jedna fotka z dnešního krásného létání. Aktualita bude..
Všechny zdravím.
Všechny zdravím.
Karel
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Tak to bolo paradne zachytenie hned po starte. Oplatilo sa trosku pockat? Bo chalani pred tebou viacmenej pozlietali.
Monotrike
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Díky... No, ale ten padáčkář co startoval půl minuty přede mnou se taky nechytl. Nebylo to o době startu, ale o tom, neudělat po startu několik chyb..
Konečně jsem napsal aktualitu: http://www.hanggliding.cz/aktuality/let ... -straniku/
Konečně jsem napsal aktualitu: http://www.hanggliding.cz/aktuality/let ... -straniku/
Karel
Re: Straník 20. 9. 2018
To by bolo fajn, keby si tie chyby vedel spisat a rozpitvat. My novacikovia sa radi priucime.
Monotrike
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Je mi to jasné... Chtějí to i moji žáci. Je to na velkou knihu. Vůbec nevím, jestli bych to dokázal, nejsem spisovatel. Jednu věc ale napsat můžu. Všichni vidíme kolem sebe ty co to umí. Všichni měli ve svém létacím životě období, kdy několik let nalétali víc než 50 hodin ročně.
Karel
Re: Straník 20. 9. 2018
Karle, tesat do kamene!Karel Haman napísal: ↑Po Sep 24, 2018 12:50 pmVšichni měli ve svém létacím životě období, kdy několik let nalétali víc než 50 hodin ročně.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
rebro: stale ked som drankal od najlepsich nejake info, stale to skoncilo vyhybavou odpovedou a nedozvedel som sa nic. Po tretom pokuse som sa nato vykaslal. Tu mam hľa č.4. takze si asik budes musiet pomoct sam .
Re: Straník 20. 9. 2018
Asi si sa nepýtal tých správnych.sidewinder napísal: ↑Po Sep 24, 2018 9:08 pmrebro: stale ked som drankal od najlepsich nejake info, stale to skoncilo vyhybavou odpovedou a nedozvedel som sa nic. Po tretom pokuse som sa nato vykaslal. Tu mam hľa č.4. takze si asik budes musiet pomoct sam .
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Já myslel, že jsem to napsal docela srozumitelně.... Tak ještě jedna poznámka. Létat se nedá naučit v internetové diskusi .
Karel
-
- Príspevky: 851
- Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
- Bydlisko: Hlohovec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Rebro, veď Fasinger ti dal jasnú odpoved
Re: Straník 20. 9. 2018
Ako ono sa nezda, ale precitanie Goncarenka mi pomohlo chapat urcite veci pred a pocas letu lepsie ako lietanie a tapanie co sa to vlastne deje, ked si neviem vysvetlit preco sa tak deje a prisposobit sa tomu.
Takze stari fligri, sadnut za jeden stol a spisat poznatky z praxe.
Takze stari fligri, sadnut za jeden stol a spisat poznatky z praxe.
Monotrike
-
- Príspevky: 851
- Dátum registrácie: Ne Apr 06, 2008 7:28 pm
- Bydlisko: Hlohovec
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Ty sa učíš lietaš makáš na sebe nalietal si 14 hodín. Taký Dan vie lietať ten sa až toľko učiť nemusí a tak mu stačilo tento rok nalietať iba 150 hodín.
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Ta praxe je opravdu nejdůležitější. Gončarenka jsem četl v r. 84 a je fakt skvělý ale během létání teprve člověku některé věci docházejí a bez toho by mu to stejně nezabralo. Navíc celá problematika je širší.
Karel
- jaro
- Príspevky: 4200
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Straník 20. 9. 2018
Knižky sú dobré, hlavne na motiváciu. Skúsenosť pilota je ale úplne niečo iné, nové, pekné, dobré.
1/ Na písanie musí byť človek trocha ušitý, nie každý vie vypovedať to čo ten druhý pochopí a chce vedieť. Preto sa na na našich forach píše stále o rovnakých tituloch.
2/ Pri lietaní zase stretáš veľa veľa pilotov, počuješ, vidíš, skúšaš. A to skúšanie, ja som bol v tom MAC a to čo som videl, počul a skúsil, to bola škola. Samozrejme keď sa už začínaš "chytať" tak to už aj končí.
Takže kombinácia akejkoľvek komunikácie a samotného lietania je najlepšia a najrýchlejšia cesta.
Ešte z iného súdka mojich názorov:
Ideme lietať len tak po okolici. Či je dobré alebo horšie počasie. Hlavne keď je dobré počko ostaneme na kopci, neodtrhneme sa. Lebo nie je s kým, nemáme zvozára, lebo neviem kam, lebo ... Toto by sme mali rapídne zmeniť a aj pri bežnom lietaní dať competition režim. Myslím ale to, že si treba dať cieľ. Pri dnešných možnostiach idealne čokoľvek s návratom. Ked sa to nepodarí, musí fungovať zvoz. A keď sa to podarí tak budeme všetci takí frajeri že až.
Súčasé predpovede sú dostatočne presné aby sme mali možnosť odštartovania aspoň 90%. Inak by som na kopec nešiel. A 75% na urobenie nejakých km a 50% na návrat. Inak sa na kopec neoplatí, je to naozaj drahé. Stále ale moje vyrazenie naráža na to že nemám partnera a optimálny zvoz, teda aspoň akýkoľvek. Sedíme v robote a hrešíme že sa dá lietať len mne nie kvôli robote. Keby sme aspoň jednu možnosť letenia z piatich využili nikomu ani doma ani v robote by sme naublížili. A relax od robory možno pomôže viac na výkon ako samotné šturmovanie pracovného času.
A potom by bolo kedy, kde a čo čítať, počúvať, zhŕňať skúsenosti.
1/ Na písanie musí byť človek trocha ušitý, nie každý vie vypovedať to čo ten druhý pochopí a chce vedieť. Preto sa na na našich forach píše stále o rovnakých tituloch.
2/ Pri lietaní zase stretáš veľa veľa pilotov, počuješ, vidíš, skúšaš. A to skúšanie, ja som bol v tom MAC a to čo som videl, počul a skúsil, to bola škola. Samozrejme keď sa už začínaš "chytať" tak to už aj končí.
Takže kombinácia akejkoľvek komunikácie a samotného lietania je najlepšia a najrýchlejšia cesta.
Ešte z iného súdka mojich názorov:
Ideme lietať len tak po okolici. Či je dobré alebo horšie počasie. Hlavne keď je dobré počko ostaneme na kopci, neodtrhneme sa. Lebo nie je s kým, nemáme zvozára, lebo neviem kam, lebo ... Toto by sme mali rapídne zmeniť a aj pri bežnom lietaní dať competition režim. Myslím ale to, že si treba dať cieľ. Pri dnešných možnostiach idealne čokoľvek s návratom. Ked sa to nepodarí, musí fungovať zvoz. A keď sa to podarí tak budeme všetci takí frajeri že až.
Súčasé predpovede sú dostatočne presné aby sme mali možnosť odštartovania aspoň 90%. Inak by som na kopec nešiel. A 75% na urobenie nejakých km a 50% na návrat. Inak sa na kopec neoplatí, je to naozaj drahé. Stále ale moje vyrazenie naráža na to že nemám partnera a optimálny zvoz, teda aspoň akýkoľvek. Sedíme v robote a hrešíme že sa dá lietať len mne nie kvôli robote. Keby sme aspoň jednu možnosť letenia z piatich využili nikomu ani doma ani v robote by sme naublížili. A relax od robory možno pomôže viac na výkon ako samotné šturmovanie pracovného času.
A potom by bolo kedy, kde a čo čítať, počúvať, zhŕňať skúsenosti.