17.03.2013 Maguriča
Re: 17.03.2013 Maguriča
Aha. Ale je tá slovenčina nejednoznačná.
exaktne by malo byť: Kúpiť za 100 eur, alebo za 200 eur jeden kus normálneho závesného klzáka.
Edmond dáva takéto krídla na toto fórum so železnou pravidelnosťou. A ešte je dobré sledovať inzeráty DHV
exaktne by malo byť: Kúpiť za 100 eur, alebo za 200 eur jeden kus normálneho závesného klzáka.
Edmond dáva takéto krídla na toto fórum so železnou pravidelnosťou. A ešte je dobré sledovať inzeráty DHV
- Chefo
- Príspevky: 1075
- Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
- Bydlisko: Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 17.03.2013 Maguriča
Lastovičky už prileteli,alebo aj exkluzívne zábery zo zahniezďovnia sťahovavého vtáctva.
http://youtu.be/Y2JpKk5nENw" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/Y2JpKk5nENw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 17.03.2013 Maguriča
Chefo ty si podstatne viac modifikoval moje pôvodné vylepšenia ...
Ale ako spieva klasik ... Tedy si šetřím na novou ... na laminátovou .... už v ní chci jít v léte na dovolenou-nou-nou ....
Ale ako spieva klasik ... Tedy si šetřím na novou ... na laminátovou .... už v ní chci jít v léte na dovolenou-nou-nou ....
Re: 17.03.2013 Maguriča
Rado, tu fotku som asi este nevidel, to je pod Ciernou kopou?
- Chefo
- Príspevky: 1075
- Dátum registrácie: Ut Feb 23, 2010 3:50 pm
- Bydlisko: Brezno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 17.03.2013 Maguriča
Hehe, rado, ty si expert, na toto pamatyam, to taky tunning si vtedy urobil, ze sa to nedalo ani zbalit do batohu
- jaro
- Príspevky: 4200
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 17.03.2013 Maguriča
trapezy 28 mam v garaži na regale. ak bude zaujem.
Re: 17.03.2013 Maguriča
Áno Juraj, to je kopa čo ostala po mojom pristátí pod Čiernou Kopou ...juraj napísal:Rado, tu fotku som asi este nevidel, to je pod Ciernou kopou?
Naozaj sa nedal vôbec poskladať do obalu ...
Áno Ivan, to je ten Atlas ku ktorému sa tak rád vraciaš, a ktorý Laco vyladil už aj na pristávanie
Ďakujem Jaro za ponuku.
Re: 17.03.2013 Maguriča
Túto debatu sledujem s nadhľadom, ale aj tak sa mi tlačí do úst otázka.
Ak Chefo aspoň po funuse dokázal vytvoriť sebakritickú formulu, prečo ju prezieravo nevyslovila už pred predmetným štartom "rada starších" prítomná na štartovačke?
To je predsa poslanie (alebo skôr svätá povinnosť) tých skúsenejších...
Ak Chefo aspoň po funuse dokázal vytvoriť sebakritickú formulu, prečo ju prezieravo nevyslovila už pred predmetným štartom "rada starších" prítomná na štartovačke?
To je predsa poslanie (alebo skôr svätá povinnosť) tých skúsenejších...
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: 17.03.2013 Maguriča
Edmond, ked najskusenejsi pritomny ziak (v podstate uz pilot s nalietanymi hodinami) bezprostredne pred rozbehom uvedie kridlo do naklonu (a to bol uz raz kvoli naklonu medzicasom napominany) a okamzite sa rozbehne, ani rada starsich nema cas reagovat (najma ak nestojis bezprostredne za pilotom a z bocneho pohladu ten naklon az tak nevnimas). Viac k tomu dodat neviem. Vzdy je to instruktorova chyba, ked sa ziakovi nieco prihodi (minimalne ho nemal pustit do takeho stadia vycviku, aby sa mu prihodit nieco mohlo, tak si Edmond mienil svoj prispevok?)
- jaro
- Príspevky: 4200
- Dátum registrácie: Št Sep 20, 2007 12:39 pm
- Bydlisko: Prešov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 17.03.2013 Maguriča
Edmond naozaj nevŕtaj, sam dobre vieš že sú to okamžiky kedy sa to potentuje.
Toto sa určite dá riešiť a hlavne s touto audiovizuálnou technikou a družnou debatou to padne na "úrodnu pôdu" nielen Chefovi. Treba to trénovať, teda nie tie zaúčania do kriakov ale štarty. "Cvik robí mistra" to si ešte pamätáš že?
Toto sa určite dá riešiť a hlavne s touto audiovizuálnou technikou a družnou debatou to padne na "úrodnu pôdu" nielen Chefovi. Treba to trénovať, teda nie tie zaúčania do kriakov ale štarty. "Cvik robí mistra" to si ešte pamätáš že?
Re: 17.03.2013 Maguriča
Myslel som to tak, ako som to napísal.
Samozrejme, také niečo, ba aj horšie, sa môže prihodiť aj skúsenejším (a nielen žiakom!). Kto z nás počas lietania už nevyparatil nejakú hlúposť!
Ide o to, ako pri "organizovanej" akcii čo najviac eliminovať možné pochybenia.
V tejto suvislosti si spomínam na jeden letový deň na Dubine, počas ktorého jeden pilot pristával na obvyklej pristávačke do skutočne vysokej trávy. Vpravo od cesty bolo pole s mladou obilninou vyrastenou do výšky max. 15 - 20 cm. Vtedy bolo naozaj vhodné, aby niekto všetkým na štarte pripomenul, že je lepšie pristátie do poľa s mladou obilninou, než podstupovať riziko nevydareného pristátia do 50 cm vysokej trávy. Riziko zranenie chrbtice za to naozaj nestojí! Napokon poľnohospodári ten obilný lán (oveľa viac vyrastený) neskôr aj tak prebrázdia traktorom pri rôznych ochranných postrekoch a je dobre.
AD Jaro: Z udalostí v civilnom letectve plynú poučenia pre ostatných. Sú rozpísané do najmenších podrobností. Bolo by určite zlé, ak by takéto prípady z nášho prostredia rezonovali na diskusnom fóre ako chvíľkové "vzrúšo". Myslím si, že z podobných prípadov by mohol byť interný písomný rozbor (súvislosti, príčiny, predchádzanie) - samozrejme v rámci "no blame culture". Tak ďaleko sme však nedospeli.
ttp://www.skybrary.aero/index.php/Just_Culture" onclick="window.open(this.href);return false;.
Samozrejme, také niečo, ba aj horšie, sa môže prihodiť aj skúsenejším (a nielen žiakom!). Kto z nás počas lietania už nevyparatil nejakú hlúposť!
Ide o to, ako pri "organizovanej" akcii čo najviac eliminovať možné pochybenia.
V tejto suvislosti si spomínam na jeden letový deň na Dubine, počas ktorého jeden pilot pristával na obvyklej pristávačke do skutočne vysokej trávy. Vpravo od cesty bolo pole s mladou obilninou vyrastenou do výšky max. 15 - 20 cm. Vtedy bolo naozaj vhodné, aby niekto všetkým na štarte pripomenul, že je lepšie pristátie do poľa s mladou obilninou, než podstupovať riziko nevydareného pristátia do 50 cm vysokej trávy. Riziko zranenie chrbtice za to naozaj nestojí! Napokon poľnohospodári ten obilný lán (oveľa viac vyrastený) neskôr aj tak prebrázdia traktorom pri rôznych ochranných postrekoch a je dobre.
AD Jaro: Z udalostí v civilnom letectve plynú poučenia pre ostatných. Sú rozpísané do najmenších podrobností. Bolo by určite zlé, ak by takéto prípady z nášho prostredia rezonovali na diskusnom fóre ako chvíľkové "vzrúšo". Myslím si, že z podobných prípadov by mohol byť interný písomný rozbor (súvislosti, príčiny, predchádzanie) - samozrejme v rámci "no blame culture". Tak ďaleko sme však nedospeli.
ttp://www.skybrary.aero/index.php/Just_Culture" onclick="window.open(this.href);return false;.
Thalhofer GT
Bautek Fizz
Bautek Fizz
Re: 17.03.2013 Maguriča
Edmond, aj ked by sme sa mali o tom bavit uz v inej teme (bezpecnost), k teme dodam este svoj interny rozbor. Moja chyba bola, ze som Chefa povazoval uz za hotoveho pilota a pri vybere kridla, postroja a terenu som nezohladnil tieto fakty: Chefo od oktobra neletel (neuvedomil som si to),
este neletel s tymto kridlom (aj ked olietal uz takmer vsetky Atlasy a Delty v klube), neletel s tymto postrojom (lezacka s padakom, aj ked predtym na podobnej bez padaka urobil desiatky startov), neletel na tomto terene (aj ked bol az treti, co startoval a oproti mojmu prvemu startu uz bolo startovisko lepsie vycistene). Podla vsetkych pravidiel som mal najprv trvat na tom, aby si Chefo pred zaciatkom sezony dal niekolko startov (napr. na novorocnom lietani, ktoreho sa nezucastnil) a az potom som mu mal dovolit letiet z tohto terenu s takouto vystrojou. (celkom naivne pri pocasi tejto jari)
Na druhej strane som rad, ze sa to stalo, pretoze nepoznam pilota, ktory by sa vyhol niecomu takemu a je lepsie, ked sa to stane na zaciatku jeho kariery s minimalnymi dosledkami na jeho zdravie, ako ked sa to stane az po niekolkych rokoch beznehodoveho lietania, ked si dotycny mysli, ze je uz majster sveta a vtedy to moze mat aj fatalne nasledky. Inymi slovami povedane, vsetko zle je na nieco dobre a ja som presvedceny, ze Chefovi to len pomoze.
este neletel s tymto kridlom (aj ked olietal uz takmer vsetky Atlasy a Delty v klube), neletel s tymto postrojom (lezacka s padakom, aj ked predtym na podobnej bez padaka urobil desiatky startov), neletel na tomto terene (aj ked bol az treti, co startoval a oproti mojmu prvemu startu uz bolo startovisko lepsie vycistene). Podla vsetkych pravidiel som mal najprv trvat na tom, aby si Chefo pred zaciatkom sezony dal niekolko startov (napr. na novorocnom lietani, ktoreho sa nezucastnil) a az potom som mu mal dovolit letiet z tohto terenu s takouto vystrojou. (celkom naivne pri pocasi tejto jari)
Na druhej strane som rad, ze sa to stalo, pretoze nepoznam pilota, ktory by sa vyhol niecomu takemu a je lepsie, ked sa to stane na zaciatku jeho kariery s minimalnymi dosledkami na jeho zdravie, ako ked sa to stane az po niekolkych rokoch beznehodoveho lietania, ked si dotycny mysli, ze je uz majster sveta a vtedy to moze mat aj fatalne nasledky. Inymi slovami povedane, vsetko zle je na nieco dobre a ja som presvedceny, ze Chefovi to len pomoze.
Re: 17.03.2013 Maguriča
Ja len dodám, že je dôležité si vedieť povedať NIE! (toto manželke nekúpim!)
Re: 17.03.2013 Maguriča
Dodam len moj postreh...
Par ziakov (nie moc a z daleka nie tolko co Juraj) som vyskolil a myslim si uz ze vo vacsine dolezitych momentov vo vycviku je to viac o akejsi "intuicii" instruktora ako o predpisoch, vycvikovej osnove a pod...
btw: je velmi jednoduche hodnotit pracu ktoru sme nikdy nerobili... zvlast to plati pre lietanie a veci okolo lietania. Bez urazky, ale vacsinou su to bludy
Par ziakov (nie moc a z daleka nie tolko co Juraj) som vyskolil a myslim si uz ze vo vacsine dolezitych momentov vo vycviku je to viac o akejsi "intuicii" instruktora ako o predpisoch, vycvikovej osnove a pod...
btw: je velmi jednoduche hodnotit pracu ktoru sme nikdy nerobili... zvlast to plati pre lietanie a veci okolo lietania. Bez urazky, ale vacsinou su to bludy