10.11.2012 Dubina
Napísané: Ne Nov 11, 2012 2:14 am
Po minulotýždňových skúsenostiach a včerajších predpovediach mám taký rozpačitý pocit. Nakoniec sme zvolili taktiku "na sever a potom sa uvidí". Pod Kapušaňákom ešte porada s meteorológom (Gašpim) po telefóne, test Audi A6 ako zvláda výjazd na štart. Napriek tomu, že Gašpi vykreslil situáciu v ružových (rozumej nebovo modrých) farbách, špecifická "bojkunoidná" meteo situácia nepustí. Po počiatočných úvahách typu: Počkáme, asi sa to urobí... mi o 11:30 zazvonil Edmondov provokačný telefón. "Ahoj, už lietate? ... a v PP na letisku fúka od rána juh, cca 4m/s a svieti slniečko, ...no nič, ja len tak, ... tak sa majte..." Rýchle matematické prepočty ukazujú, že to ešte stihneme. Zbalenie Danovej vranky a bleskový presun krídel zo štartu na auto, Nora a Miša nechávame v krčme...
Cestou na Dubinu-východný štart A6-ka opäť ukázala kto je tu pánom. Na štarte vietor na komoru v nárazoch do 10m/s. V rozhovore s TWR Tatry pýtam priestor pre naše lietanie. Rozprávam s príjemným (podľa hlasu ešte nezaťaženým / rozumej mladým) dispečerom. Zjavne som ho zaskočil, lebo nevedel čo nám vlastne má dovoliť. Keď som mu povedal, že ako zvyčajne od Sp. Štiavnika po Vikartovce, do 4000 ft, tak len nesmelo súhlasil . (Keby som vedel, tak poviem po Levoču do 8500ft ) Okolo 15:00 štartujem prvý, aby som "čekol" situáciu. Po pár minútkach vozenia sa ohlásim na vežu, a požiadam ho o dovolenie poskytnúť našim info o "vzduchu". V cca 50-70 m nad štartom je vietor cca 20km/h a takmer žiadna turbolencia. Do dvoch minút sú vo vzduchu 2 "atlasoidy", a počasie vypína režim DEMO a začína fungovať štandardne. Ešte som 2x nadletel nad štart, aby som ich oboznámil s novo vzniknutou situáciou, ...ale mladí vedia čo je turbolencia? (dzecko zna co češke?)
Celkovo úloha splnená na 50%, teda dvaja "atlasisti" polietali a dvaja nie. O Jurajovi a mne veľmi nie je čo, ... ako spieva Jarek Nohavica : děcka majú zmrzlé kosti a sáňkuju jen z povinnosti..
Na záver ešte spomeniem riadiaceho z TWR, keď som mu po pristáti telefonicky hlásil ukončenie prevádzky, tak ako prvý mi on poďakoval za spoluprácu a mal som z neho pocit, že sa z nás úprimne teší. Očividne ho tá práca baví. Keby všetci dispečeri mali taký prístup, tak netreba žiadne konferencie a boje o vzdušný priestor...
Cestou na Dubinu-východný štart A6-ka opäť ukázala kto je tu pánom. Na štarte vietor na komoru v nárazoch do 10m/s. V rozhovore s TWR Tatry pýtam priestor pre naše lietanie. Rozprávam s príjemným (podľa hlasu ešte nezaťaženým / rozumej mladým) dispečerom. Zjavne som ho zaskočil, lebo nevedel čo nám vlastne má dovoliť. Keď som mu povedal, že ako zvyčajne od Sp. Štiavnika po Vikartovce, do 4000 ft, tak len nesmelo súhlasil . (Keby som vedel, tak poviem po Levoču do 8500ft ) Okolo 15:00 štartujem prvý, aby som "čekol" situáciu. Po pár minútkach vozenia sa ohlásim na vežu, a požiadam ho o dovolenie poskytnúť našim info o "vzduchu". V cca 50-70 m nad štartom je vietor cca 20km/h a takmer žiadna turbolencia. Do dvoch minút sú vo vzduchu 2 "atlasoidy", a počasie vypína režim DEMO a začína fungovať štandardne. Ešte som 2x nadletel nad štart, aby som ich oboznámil s novo vzniknutou situáciou, ...ale mladí vedia čo je turbolencia? (dzecko zna co češke?)
Celkovo úloha splnená na 50%, teda dvaja "atlasisti" polietali a dvaja nie. O Jurajovi a mne veľmi nie je čo, ... ako spieva Jarek Nohavica : děcka majú zmrzlé kosti a sáňkuju jen z povinnosti..
Na záver ešte spomeniem riadiaceho z TWR, keď som mu po pristáti telefonicky hlásil ukončenie prevádzky, tak ako prvý mi on poďakoval za spoluprácu a mal som z neho pocit, že sa z nás úprimne teší. Očividne ho tá práca baví. Keby všetci dispečeri mali taký prístup, tak netreba žiadne konferencie a boje o vzdušný priestor...