Lietanie za hranice...
Napísané: Ut Feb 18, 2014 12:53 am
Aj keď ide o letové dni, čo stoja za to, aj tak na toto som už musel vytvoriť samostatnú tému.
17. február 2014
Dnes mi Robo zavolal okolo 11.00, či vidím ako je vonku. Sú to veľmi provokačné otázky na začiatok pracovného týždňa, keď sa snažím rozplánovať pracovný týždeň. Samozrejme že to skončilo tým, že som musel všetky oststné záležitosti zhustiť na nasledujúce 4 dni...
O 13.00 balím slivky, obedujem,... s Robom a Robom ešte dáme kávu a idememe smer Svidník. Počasie je krásne, cestou pozorujem doznievajúce kumuly, na diaľnici si spomeniem, že doklady som "údajne" zabudol v doma. Pre istotu poprosím Roba aby odšovéroval on. Preto sa kochám a moja bezmotorová duša vo mne plače... Nedržím volant a tak sa podujmem na predletovú navigačnú prípravu.
Ako sa hovorí, pilot na to, aby "rástol" má posúvať hranice. Aj by sme možno..., ale niekedy je lepšie tie hranice jednoducho prekročiť.
A od 1.1. je predsa otvorený vzušný priestor do Poľska aj bez letového plánu (teda ani predtým som nevidel žeby bol nejako zavretý... )
Okolo 16.00 už je mašina zohriata a pripravená na štart. Cieľ je jasný - "češč" Krosno. Mapu má Robo vzorne poskladanú na nákoleníku, Emil nás ešte upzorňuje, že v Poľsku je to s tou porovnávacou navigáciou trochu zložitejšie. Tam je všetko jedna dedina. (Pamätám si zo svojho výletu autom, že až po Baltik boli tie dediny pekne oddelené značkami, len zhora ich nemusí byť vidieť.) U nás je taký dobrý zvyk, že medzi dvoma dedinkami je väčší kus nezastavanej plochy... kde môžeš ísť autom 90.
Parafrázoval by som slepého koňa: "Nevidím prekážky". Dve GPS-ka to istia.
...Rolujeme na dráhu, keď tu zrazu zhaslo zopár prístrojov (palivomer, teplomer...) zasvietila kontrolka dobíjania
Robo spomenul niečo nepublikovateľné s tým že otáčame späť ku hangáru pozrieť poistky. Pri spiatočnej ceste sa budíky "obačili" (motor išiel po celý čas ako hodinky), tak sme to namierili znovu na dráhu. Po štarte sme sa ešte trochu povrteli okolo hnojiska, či si to tie budíky znovu nerozmyslia, ale všetko fungovalo ako malo. (zrejme tam zaúradovala vlhkosť, keďže medzitým sa z vnútra orosili.)
Do Krosna sme nedoleteli, ...(lebo Robo nevymenil cestovnú doložku za dložku IFR) ale už sme ho mali takmer na "doklz".
Takže kávu s krowkami v Krosne pijeme až nabudúce.
Fotky tu: http://leteckaposta.cz/763282714 ...bolo to utrpenie, fotiť v takej zime bez rukavíc...
17. február 2014
Dnes mi Robo zavolal okolo 11.00, či vidím ako je vonku. Sú to veľmi provokačné otázky na začiatok pracovného týždňa, keď sa snažím rozplánovať pracovný týždeň. Samozrejme že to skončilo tým, že som musel všetky oststné záležitosti zhustiť na nasledujúce 4 dni...
O 13.00 balím slivky, obedujem,... s Robom a Robom ešte dáme kávu a idememe smer Svidník. Počasie je krásne, cestou pozorujem doznievajúce kumuly, na diaľnici si spomeniem, že doklady som "údajne" zabudol v doma. Pre istotu poprosím Roba aby odšovéroval on. Preto sa kochám a moja bezmotorová duša vo mne plače... Nedržím volant a tak sa podujmem na predletovú navigačnú prípravu.
Ako sa hovorí, pilot na to, aby "rástol" má posúvať hranice. Aj by sme možno..., ale niekedy je lepšie tie hranice jednoducho prekročiť.
A od 1.1. je predsa otvorený vzušný priestor do Poľska aj bez letového plánu (teda ani predtým som nevidel žeby bol nejako zavretý... )
Okolo 16.00 už je mašina zohriata a pripravená na štart. Cieľ je jasný - "češč" Krosno. Mapu má Robo vzorne poskladanú na nákoleníku, Emil nás ešte upzorňuje, že v Poľsku je to s tou porovnávacou navigáciou trochu zložitejšie. Tam je všetko jedna dedina. (Pamätám si zo svojho výletu autom, že až po Baltik boli tie dediny pekne oddelené značkami, len zhora ich nemusí byť vidieť.) U nás je taký dobrý zvyk, že medzi dvoma dedinkami je väčší kus nezastavanej plochy... kde môžeš ísť autom 90.
Parafrázoval by som slepého koňa: "Nevidím prekážky". Dve GPS-ka to istia.
...Rolujeme na dráhu, keď tu zrazu zhaslo zopár prístrojov (palivomer, teplomer...) zasvietila kontrolka dobíjania
Robo spomenul niečo nepublikovateľné s tým že otáčame späť ku hangáru pozrieť poistky. Pri spiatočnej ceste sa budíky "obačili" (motor išiel po celý čas ako hodinky), tak sme to namierili znovu na dráhu. Po štarte sme sa ešte trochu povrteli okolo hnojiska, či si to tie budíky znovu nerozmyslia, ale všetko fungovalo ako malo. (zrejme tam zaúradovala vlhkosť, keďže medzitým sa z vnútra orosili.)
Do Krosna sme nedoleteli, ...(lebo Robo nevymenil cestovnú doložku za dložku IFR) ale už sme ho mali takmer na "doklz".
Takže kávu s krowkami v Krosne pijeme až nabudúce.
Fotky tu: http://leteckaposta.cz/763282714 ...bolo to utrpenie, fotiť v takej zime bez rukavíc...