10.05.2009 Tokaj
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
10.05.2009 Tokaj
Ja, Robo, Dragošek junior team, spolu 4 ks
Plán bol letieť to tentoraz po rovine.
ĂŹalej in orbis pictus:
----------------------------------
Pod základňou, nad Tokajom, sa mi po vetre urobilo predmostie z dvoch mrakov po trati. ZatiaĽ dobré.
Ako vravím, zatiaĽ dobré.
Ale po druhom kumule obrovská diera a jeden kumul v diaĽke - tam musím doletieť (aj som doletel).
Prvé kilometre treba začať vo veĽkej výške, lebo zvozy tu nie sú možné. Ibaže by ste mali tie vznášadlá ako v C.S.I. Miami.
Vzduch nad základňou mal príliš dobrý gradient. ĂŹalej na východ (nejakých 7km) sa urobil rad mrakov, a v mojom smere nič. Smerom na Michalovce čisté nebo.
Bolo to trápenie. Neskoro som pochopil, že nesmiem točiť, lebo termika bola sekaná vetrom. Pred hranicou som už išiel pristáť, tak som si aspoň odfotil Malý a VeĽký Kamenec (moja výška 600 m.n.m.). A presne na hranici prišiel najkrajší stupák dňa - z obrovských pasienkov na hranici.
Pristátie 10 km za VeĽkým Kamencom (6 km vedĽa Brehova), dokopy nejakých 52 km, a 85 km zvozu navyše. Ale zase sme si dopriali dobrú večeru v reštaurácii Koruna vo VeĽkom Kamenci a ochutnávanie vína vo Viničke.
Inšpirácia pre motorovú sekciu - v Strede nad Bodrogom som videl práškarské letisko.
Plán bol letieť to tentoraz po rovine.
ĂŹalej in orbis pictus:
----------------------------------
Pod základňou, nad Tokajom, sa mi po vetre urobilo predmostie z dvoch mrakov po trati. ZatiaĽ dobré.
Ako vravím, zatiaĽ dobré.
Ale po druhom kumule obrovská diera a jeden kumul v diaĽke - tam musím doletieť (aj som doletel).
Prvé kilometre treba začať vo veĽkej výške, lebo zvozy tu nie sú možné. Ibaže by ste mali tie vznášadlá ako v C.S.I. Miami.
Vzduch nad základňou mal príliš dobrý gradient. ĂŹalej na východ (nejakých 7km) sa urobil rad mrakov, a v mojom smere nič. Smerom na Michalovce čisté nebo.
Bolo to trápenie. Neskoro som pochopil, že nesmiem točiť, lebo termika bola sekaná vetrom. Pred hranicou som už išiel pristáť, tak som si aspoň odfotil Malý a VeĽký Kamenec (moja výška 600 m.n.m.). A presne na hranici prišiel najkrajší stupák dňa - z obrovských pasienkov na hranici.
Pristátie 10 km za VeĽkým Kamencom (6 km vedĽa Brehova), dokopy nejakých 52 km, a 85 km zvozu navyše. Ale zase sme si dopriali dobrú večeru v reštaurácii Koruna vo VeĽkom Kamenci a ochutnávanie vína vo Viničke.
Inšpirácia pre motorovú sekciu - v Strede nad Bodrogom som videl práškarské letisko.
- Ivan Plucko - NAY
- Príspevky: 988
- Dátum registrácie: Ut Okt 23, 2007 8:17 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Nepodal.
Ja som išiel pristáť na hranici, ale nakoniec z toho bol druhý štart. Ako vždy, keď som musel letieť cez hranicu (no skús pristáť v stupáku, keď ti fúka 20 km/h od chrbta).
Neviem, prečo treba podávať ten letový plán, keď:
- nepotrebujem služby dispečerov
- nepotrebujem leteckú pátraciu a záchrannú službu
- pohybujem sa v rámci šengenského priestoru
Naozaj nechápem, aký je rozdiel medzi tým, keď prejdem hranicu pešo, alebo vo výške 20 m (alebo 100, alebo 300 - v tom nie je principiálny rozdiel). Ak je prvé legálne, a druhé nie, žiadam pre seba trest smrti.
Ja som išiel pristáť na hranici, ale nakoniec z toho bol druhý štart. Ako vždy, keď som musel letieť cez hranicu (no skús pristáť v stupáku, keď ti fúka 20 km/h od chrbta).
Neviem, prečo treba podávať ten letový plán, keď:
- nepotrebujem služby dispečerov
- nepotrebujem leteckú pátraciu a záchrannú službu
- pohybujem sa v rámci šengenského priestoru
Naozaj nechápem, aký je rozdiel medzi tým, keď prejdem hranicu pešo, alebo vo výške 20 m (alebo 100, alebo 300 - v tom nie je principiálny rozdiel). Ak je prvé legálne, a druhé nie, žiadam pre seba trest smrti.
Celý problém (?) je asi v tom, že šengen a EĂš platí na zemi, ale členským štátom zostala suverenita nad vzdušným priestorom toho ktorého štátu - ak niektorý štát nejakú časť svojho priestoru nedelegoval pre riadenie letovej prevádzky medzištátnou dohodou inému štátu. Tak je to napr. medzi Maďarskom a Slovenskom, keď časť maďarského vzdušného priestoru (južne od Košíc) je delegovaný ACC Bratislava resp. TMA Košice pre zjednodušenie riadenia a potreby navedenia lietadiel na prístrojové priblíženie z juhu na pristávaciu dráhu v Košiciach.pegas napísal:Nepodal.
Ja som išiel pristáť na hranici, ale nakoniec z toho bol druhý štart. Ako vždy, keď som musel letieť cez hranicu (no skús pristáť v stupáku, keď ti fúka 20 km/h od chrbta).
Neviem, prečo treba podávať ten letový plán, keď:
- nepotrebujem služby dispečerov
- nepotrebujem leteckú pátraciu a záchrannú službu
- pohybujem sa v rámci šengenského priestoru
Naozaj nechápem, aký je rozdiel medzi tým, keď prejdem hranicu pešo, alebo vo výške 20 m (alebo 100, alebo 300 - v tom nie je principiálny rozdiel). Ak je prvé legálne, a druhé nie, žiadam pre seba trest smrti.
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Ja myslim, ze tie vsetky letove plany treba dalej ticho ignorovat. tak ci tak sa leti tymto sposobom sa leti par krat do roka, a viac ako dvaja traja ludia takto nepoletia (rogala). Urcite ma v dnesnej dobe vacsiu vaznost pri nasom lietani dodrzavat CTR a TMA ako hranica.
Zatial nam zakazuju co sa da. Toto niekto rozsprta a zakazu aj to a bude
Zatial nam zakazuju co sa da. Toto niekto rozsprta a zakazu aj to a bude