Strana 1 z 1

Aerodynamika a mechanika letu

Napísané: Pi Jan 09, 2015 12:50 pm
od užívateľa basileo
Čo presne zapríčiňuje pri indukovanom odpore, teda vireni , že krídlo na koncoch ma menší uhol nabehu

Re: Aerodynamika a mechanika letu

Napísané: Pi Jan 09, 2015 6:43 pm
od užívateľa sidewinder
pomiesal si dve rozne veci.
http://www.laa.sk/wp-content/uploads/20 ... a_letu.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
aerodynamicke skrutenie kridla strana 46
vztlak a indukovany odpor 48
ak si dobre pamatam skrutenie ma dvojaky vyznam a je to cisto zalezitost geometrie kridla.. stabilita za letu a vztlak pri malych rychlostiach na velkom uhle nabehu kridla.
indukovany odpor je len snaha vzduchu zaujat rovnovazny stav na koncoch kridla.. kedze na kridle je hore podtlak a dole pretlak.

Re: Aerodynamika a mechanika letu

Napísané: Pi Jan 09, 2015 7:35 pm
od užívateľa basileo
pozri dokument:
12:18 začina kapitola
13:09 povie, ze zmenšuje uhol nabehu

Re: Aerodynamika a mechanika letu

Napísané: Pi Jan 09, 2015 8:15 pm
od užívateľa sidewinder
aky dokument??

Re: Aerodynamika a mechanika letu

Napísané: Pi Jan 09, 2015 9:27 pm
od užívateľa basileo
pardon :oops:

https://www.youtube.com/watch?v=rC_PpLaxhv4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Aerodynamika a mechanika letu

Napísané: Po Sep 19, 2016 9:24 am
od užívateľa Michal