4x4
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
sledovanie spotreby: http://www.spritmonitor.de/
- Robo Murin
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
- Bydlisko: dzungla
- Robo Murin
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: So Jan 26, 2008 2:00 pm
- Bydlisko: dzungla
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4x4
Dnes mi došli predné pružiny na môjho Forestra. Do týždňa by som mal mať aj zadné, takže ak sa niečo nezasekne, do súťaže ho budem mať o 5cm vyššie.
Pružiny sú tvrdšie približne o 25% oproti originálu (hrubší drôt, ostatné je rovnaké).
Pružiny sú tvrdšie približne o 25% oproti originálu (hrubší drôt, ostatné je rovnaké).
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4x4
Včera mi konečne prišli posledné pružiny a dnes mi to už aj stihli namontovať v Stilcare. Je to v poradí druhý upgrade pre zvýšenie svetlej výšky (prvým bolo vytvarovanie strednej časti výfuku). So starými opotrebovanými pružinami som mal už iba 165mm (malo byť 190mm). S týmito pružinami som sa dostal na viac než 210mm. A nejde len o to. Okrem zvýšenie svetlej výšky naprázdno som dosiahol ďalšie dve veci:
- keď ho plne naložím, tak toľko neklesne (pružiny B sú tuhšie o 25%)
- malo by to predĺžiť životnosť zadných samonivelačných tlmičov (nemusia toľko makať)
Počas jazdy som nezistil žiadny badateľný rozdiel, až na jednu jamu, ktorú som si nevšimol. Bola dosť hlboká, a buchlo by to tak či tak, ale s týmito pružinami je to počuť viac. Zrejme dôsledok kratšieho zdvihu pri prázdnom aute. Ale v teréne na jedničke alebo dvojke to nebude problém, takisto ani v rýchlosti na diaľnici. To len v meste musím dávať väčší pozor.
- keď ho plne naložím, tak toľko neklesne (pružiny B sú tuhšie o 25%)
- malo by to predĺžiť životnosť zadných samonivelačných tlmičov (nemusia toľko makať)
Počas jazdy som nezistil žiadny badateľný rozdiel, až na jednu jamu, ktorú som si nevšimol. Bola dosť hlboká, a buchlo by to tak či tak, ale s týmito pružinami je to počuť viac. Zrejme dôsledok kratšieho zdvihu pri prázdnom aute. Ale v teréne na jedničke alebo dvojke to nebude problém, takisto ani v rýchlosti na diaľnici. To len v meste musím dávať väčší pozor.
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4x4
Dnes som meral svetlú výšku. Pri prázdnom aute je to (vpredu/vzadu):
215mm/265mm
Podľa stlačenia pružín mi vychádza svetlosť pri plnej záťaži (4 osoby, 3 ZK, 3 postroje):
192mm/212mm
takže na zadnej náprave je ešte malá rezerva na jazdu do prudkého kopca, alebo na vytečenie zadného tlmiča. Konečne budem mať pokoj.
Pri prázdnom aute to bude trochu náchylné na kríženie náprav (predný tlmič sa vie vytiahnuť max. 42 mm), ale pri plnej záťaži je to OK a to je podstatné.
Definitívne by to vyriešila až uzávierka na zadnej náprave, ale tá sa montoval iba na turbo verzie, a niektoré atmosférické verzie v najvyššej výbave.
215mm/265mm
Podľa stlačenia pružín mi vychádza svetlosť pri plnej záťaži (4 osoby, 3 ZK, 3 postroje):
192mm/212mm
takže na zadnej náprave je ešte malá rezerva na jazdu do prudkého kopca, alebo na vytečenie zadného tlmiča. Konečne budem mať pokoj.
Pri prázdnom aute to bude trochu náchylné na kríženie náprav (predný tlmič sa vie vytiahnuť max. 42 mm), ale pri plnej záťaži je to OK a to je podstatné.
Definitívne by to vyriešila až uzávierka na zadnej náprave, ale tá sa montoval iba na turbo verzie, a niektoré atmosférické verzie v najvyššej výbave.
Re: 4x4
cau, neviete, ci ma niekto skusenosti s týmto:
http://nissan-x-trail.autobazar.eu/20-id1751673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vela sa v autach nevyznam ale uvazujem a rozhodujem sa zatial medzi:
subaru forester
nissan x-trial
mazda tribute
Každý názor je dobrý.dik
http://nissan-x-trail.autobazar.eu/20-id1751673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vela sa v autach nevyznam ale uvazujem a rozhodujem sa zatial medzi:
subaru forester
nissan x-trial
mazda tribute
Každý názor je dobrý.dik
XS169
-
- Príspevky: 2692
- Dátum registrácie: Pi Sep 28, 2007 9:05 pm
- Bydlisko: Ta Košice (The Kosice)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4x4
Už Majo so svojou Hondou CRV zistil, že v teréne nie je dôležitá iba výška, ale aj ťah. Výkon máme podobný, ale Forester má redukciu, t.j. +30% väčší ťah. Takže pozeraj buď na redukciu, alebo motor 120kW. Redukcia je lepšia, lebo môžeš mať slabší motor (nižšia spotreba paliva na normálnej ceste).
Re: 4x4
to Jano: ja na tvojom mieste pozerám Subaru Forester. Ozaj je pre rogalistou najlepšie. Ja mám Ford Galaxy a zatial som vyšiel všade na našich kopcoch kde aj Škuty s Forestrom . No mal by som problém za mokra(to ale nechodím lietať).
No keby mám VW Sharan čo robili aj 4x4 (105KW) , tak je to tiež dobrý kompromis a svetllá výška je tiež ako u Forestra. Výhodu mám že to mám väčšie , mestím viac betožiny a môžem vyhodiť všetky sedačky a spať v prípade nudze aj v aute na karimatke Spotreba mi vychádza 7 l naložený po kopcoch, 6-6,5 l normál . Samozrejme Forester je Forester , no viac papá. .
No keby mám VW Sharan čo robili aj 4x4 (105KW) , tak je to tiež dobrý kompromis a svetllá výška je tiež ako u Forestra. Výhodu mám že to mám väčšie , mestím viac betožiny a môžem vyhodiť všetky sedačky a spať v prípade nudze aj v aute na karimatke Spotreba mi vychádza 7 l naložený po kopcoch, 6-6,5 l normál . Samozrejme Forester je Forester , no viac papá. .
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 4x4
Bez redukcie treba ist rychlejsie lebo to treba drzat v otackach a potom to po rozbitych cestach podskakuje.
Takze jednoznacne nieco co ma redukciu, ze vies ist pekne pomaly. Objem 2.0l a viac. Na klzky povrch ako blato alebo rozmocene luky to chce uzavierku vpredu a vzadu.
Co sa tyka vnutroneho priestoru tak to by som hondu nevymenil za nic .
Moja hlava na zaklade svojich vizualnych pozorovani a malich skusenosti vyhodnotila, ze najlepsi je dvihnuty forester ako ma gaspi.
Takze jednoznacne nieco co ma redukciu, ze vies ist pekne pomaly. Objem 2.0l a viac. Na klzky povrch ako blato alebo rozmocene luky to chce uzavierku vpredu a vzadu.
Co sa tyka vnutroneho priestoru tak to by som hondu nevymenil za nic .
Moja hlava na zaklade svojich vizualnych pozorovani a malich skusenosti vyhodnotila, ze najlepsi je dvihnuty forester ako ma gaspi.