Strana 1 z 6

4x4

Napísané: Po Máj 04, 2009 8:48 pm
od užívateľa Robo Murin
Hlada sa najvhodnejsie 4x4 na lietanie

Napísané: Po Máj 04, 2009 8:52 pm
od užívateľa Robo Murin
Hladam najvhodnejsie auto na lietanie, mozno vas napadnu paarmetre na ktore by som nehladel, pripadne viete ktore ma najvysiu svetlu vysku nad terenom, ...

Napísané: Po Máj 04, 2009 9:46 pm
od užívateľa Ivan Plucko - NAY
Najvhodnejsi kompromis si myslim je Suzuki Vitara 2 L Diesel 5 dverak. Mala spotreba, svetla vyska 20 cm, 4x4 plus redukcia. Male obratne a nevadi ti ze oskres auto o kriky v lese. Cenovo dostupne.

Spotreba podla prirucky.......mesto...mimo mesta...kombinovana
1,6 l benzin 5 dverak............10,3.........7,2.................8,4
2 L diesel....5 dverak............9,4...........6,9.................7,8
V6 benzin...5 dverak...........13,0..........8,9.................10,4
2 L benzin...3 dverak...........12,1...........8,3.................9,7


Obrázok

Napísané: Po Máj 04, 2009 9:51 pm
od užívateľa eduardo
Ivan ale zabudol si dodat ze naj kompromis je to iba s tym soferom co ti sti za tym autom ... :o)

Napísané: Po Máj 04, 2009 9:55 pm
od užívateľa Michal

Napísané: Ut Máj 05, 2009 8:45 am
od užívateľa pegas
Spotreba nie je asi taka dolezita. Len pre informaciu, pre Subaru Forester 2.0L atmosférický mi dlhodobo vychádza:
7.0 L/100km ... rekord (50km/h po východopoĽských okresných cestách)
8.5 L/100km ... obvyklá spotreba mimo mesto (4 Ľudia + 3 krídla)
9.2 L/100km ... kombinovaná, podĽa výrobcu
10 L/100km ... mesto extrém (krátke trasy, studený motor) - v lete
11.5 L/100km ... mesto extrém (krátke trasy, studený motor) - v zime

Keby som chcel vyslovene terénne auto, tak si vyberiem niečo s kratším rázvorom (2-dverová karoséria) a s uzávierkou. Forester je iba kompromis, ale:
- je to plnohodnotné rodinné auto na pohodlné cestovanie po normálnych cestách
- má to stály 4x4 (ako keby automatická medzinápravová uzávierka) a redukciu
- keď chceš aj uzávierku na zadnej náprave, kúp Forester Turbo (ale ten zas nemá redukciu)
- má veĽmi dlhý nosič na streche (prichytený k streche siedmimi skrutkami), takže nepotrebuješ žiadnu podperu vpredu

A to najdôležitejšie:
Má to veĽmi dobre vyriešený spodok. Nemá žiadne vyčnievajúce časti, a spodné pozdažne nosníky fungujú ako lyže, takže sa nemusíš báť, že v teréne niečo odrazíš, alebo že odtrhneš nejaký bowden. Verzie od roku 2000 majú dobre schovaný aj výfuk. Ako doplnková výbava sa na týchto autách vyskytuje predný plech pod motorom (dobré pri prekonávaní snehových závejov) a plech pod zadným diferenciálom.

Výška je dobrá, aj keď u mňa je to už katastrofálne nízko - mám unavené pružiny (o 2cm viac stlačené), a zadné samovyrovnávacie tlmiče už nevytlačia dosť sily - to sa dá ale lacno vyriešiť - tvrdšie pružiny od výrobcu + klasické tlmiče. Ja to budem riešiť tento rok. Ĺ kuty to má tak od začiatku a nemá žiadny problém.

Foto:
http://www.subaruclub.cz/graphics/owner ... cesta4.jpg - kamene :-)
http://www.subaruclub.cz/graphics/owner ... cesta1.jpg - blato :-)
http://www.subaruclub.cz/graphics/owner ... _small.jpg - zdvihnutý výfuk

Napísané: Ut Máj 05, 2009 8:53 am
od užívateľa pegas
A ešte som zabudol, keď chceš vedieť spotrebu pri vývoze na kopec, tak musíš normálnu spotrebu mimo mesto vynásobiť:
2-2.5x ... (cesta na Tokaj, Bukovec, Martinské Hole atď.)
3x ... (cesta na Kapušiansky hrad, Kokava-Slopovo, Háj atď.)

Počítam cestu tam a späť, takže úsek iba do kopca je možno 6x normálna spotreba. Mám to dôkladne vyskúšané na Forestri, ale niečo podobné mi vychádzalo aj na Ĺ kodovke (konkrétne na Martinských holiach).

Re: 4x4

Napísané: Ut Máj 05, 2009 10:37 am
od užívateľa Laco
Robo Murin napísal:Hlada sa najvhodnejsie 4x4 na lietanie
16

Napísané: Ut Máj 05, 2009 11:40 am
od užívateľa Edmond PP
Peťo, zabudol si uviesť ceny. To sa ale asi dá zistiť aj na webe.

Napísané: Ut Máj 05, 2009 12:35 pm
od užívateľa pegas
A ceny už vôbec nie sú dôležité. :D

Napísané: Ut Máj 05, 2009 1:15 pm
od užívateľa Michal
zaujimave ze na vitare sa ani nafta neoplati, ak porovnam cenu paliva ,auta, udrzbu naftoveho motora, tie benzinove motory VVTI sa naozaj vydarili.

Napísané: Ut Máj 05, 2009 2:42 pm
od užívateľa juraj
Zaujimave, ako kazdy chvali svoje farby, Gaspi Forestra a Pluco Vitaru. Robo, kolko penazi mas na to vyclenenych a ako vela chces na tom aute jazdit? Planujes aj dlhsie jazdy aj s viacerymi ludmi alebo Ti staci Barca a jej potencialny..? Podla toho mozes volit medzi dvoj a trojdverovymi verziami, pripadne medzi dlhymi a kratkymi verziami. Ja mam do buducnosti vyhliadnutu Grand Vitaru XL7 s LPG s rokom vyroby do 2005. Je to predlzena verzia, takmer cistokrvny off road (tuha zadna naprava - dolezite pre zachovanie svetlej vysky pri zatazeni), pri terajsich cenach plynu vhodna aj na rodinne cesty vylety a dovolenky s vysokou pasivnou bezpecnostou a pohodlim.

Napísané: Ut Máj 05, 2009 3:20 pm
od užívateľa miro
Určite nie auto bez redukcie, tá je dôležitejšia ako uzávierka.

Napísané: Ut Máj 05, 2009 4:14 pm
od užívateľa Michal
miro napísal:Určite nie auto bez redukcie, tá je dôležitejšia ako uzávierka.
niektore typy sa teraz robia aj so 6st. prevodovkou. Mozno sa to vyrovna redukcii.

Napísané: Ut Máj 05, 2009 4:23 pm
od užívateľa sidewinder
Nevyrovna...