HG? PG?
HG? PG?
nazdarek, mam otazku kedze v tejto rubrike ide aj o navod a radu, tak vas poprosim. neviem sa rozhodnut ci HG alebo PG. po straniku som to mal jasne a chcel som trenovat HG, ale po vikendovej skusenosti mam v tom zmatok. nie len koli kridlu od rafa, ale hlavne po tom ako prisiel za mnou instruktor a povedal mi aby som zahodil tu handru a vytiahol z jeho auta nove kridlo a sedacku. neviem.... mam si urcit nejake kriteria a prihadzovat im body. ktore bude mat najviac tak vyhrava alebo.... hmmm
HG sa mi paci strasne. ten pocit mat kridlo nad sebou ako vtak a celkovy vzhlad a spolocnost okolo toho. na druhej strane PG je tak jednoduchee a nenarocne ci uz na prenos, rozlozenie alebo opravu....
co s tym... dik
HG sa mi paci strasne. ten pocit mat kridlo nad sebou ako vtak a celkovy vzhlad a spolocnost okolo toho. na druhej strane PG je tak jednoduchee a nenarocne ci uz na prenos, rozlozenie alebo opravu....
co s tym... dik
atlasar <= vranar
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
Ja ti poviem tak> jazdil si niekedy na MX motorke ? resp. poznas nekonecne debaty o tom ci 2t alebo 4t ? alebo snowboard a lyze ? tak PG a HG je nieco podobne. Ja sa napr. momentalne priklanam pri bezmotorovom lietani absolutne na stranu PG, ale zas zalezi od toho kde byvas, ake mas moznosti (auto, vzdialenost terenov, kto v okoli na com lieta a pod..). Podla mojho nazoru v bezpecnosti je to za jedno, no v jednoduchosti lietania, tocenia, svahovania, kurzu a vyuky, ma PG na vrch, no ked prifukne, a to i len trocha, nastava problem a ver mi, PG je na vietor omnoho citlivejsie ako HG. Dalej PG sa poriadne hupa oproti HG a obcas zasusti a strasi pilota, a potom obcas klapance a pod... je toho proste vela. Treba si budto vyskusat oboje(trebars tandem), alebo zvazit podla mna vsetky veci okolo (tereny, vyvozy, smery vetra a startovacky v okoli, ale napr. aj radost z turistiky s batohom, co sa mne celkom pozdava). Kazdy sa najde v niecom inom, alebo aj ak chces lietat plnohodnotnejsie, ale malo tak HG, ak sa chces hupat vzduchom ale hooodne casto a vela a vsade a co mozno najskorej, tak PG.
Samozrejme ak nezvazujes kurz, odporucam zohnat prinajmensom niekoho skuseneho, kto ta to nauci, no pokial si na nicom nelietal, zvaz prosim aj riadny kurz. Nie je to az tak vela penazi. SAM TO NESKUSAJ, AJ KED SA TO ZDA JEDNODUCHE, NEMUSI TO DOPADNUT SKOREJ CI NEKOREJ DOBRE!!!
Samozrejme ak nezvazujes kurz, odporucam zohnat prinajmensom niekoho skuseneho, kto ta to nauci, no pokial si na nicom nelietal, zvaz prosim aj riadny kurz. Nie je to az tak vela penazi. SAM TO NESKUSAJ, AJ KED SA TO ZDA JEDNODUCHE, NEMUSI TO DOPADNUT SKOREJ CI NEKOREJ DOBRE!!!
Re: HG? PG?
podmienky su take, auto nemam a ani nezvazujem si ho zaobstarat. teren? byvam v KE prechdne a origo v KK. Dielnu na nejake opravy nemam. Instruktora na HG, tak ten by sa urcite nasiel a rovnako aj na PG. Na rogale som 2x trochu uz pobehal aj ked najvasci uspech bolo podfuknutie kridla a nasledne zachytenie lavej strany a sipka do zeme. PG som sa venoval teraz 3dni, dva s toho na starom klzaku a den na novom.
atlasar <= vranar
Re: HG? PG?
Kriteria HG, PG, 2body - max, 1bod - min
vzhlad - 2 1
jednoduchost- 1 2
oprava - 1 2
bezpecnost - 2 2
spolahlivost - 2 1
pocit strachu - 2 1
rychlost - - 2 1
zazitok - 2 1
zivotnost - 2 1
trening - 1 2
preprava - 1 2
uskladnenie - 1 2
spolu 19 18
na co som este zabudol
vzhlad - 2 1
jednoduchost- 1 2
oprava - 1 2
bezpecnost - 2 2
spolahlivost - 2 1
pocit strachu - 2 1
rychlost - - 2 1
zazitok - 2 1
zivotnost - 2 1
trening - 1 2
preprava - 1 2
uskladnenie - 1 2
spolu 19 18
na co som este zabudol
atlasar <= vranar
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
No moc jasny vysledok ti nevysiel.
Bez auta sa nezaobides ani pri jednom, pokial nemas skupinku, co by ta bravala lietat, ale to casom tiez nebude idealne riesenie, stale byt na niekom zavisly.
Na PG je podla mna pocit strachu mensi ako na HG(mensia rychlost, prirodzenejsia poloha a pod.), preto sa na PG aj lahsie lieta, viacej si dovolis a tym padom aj lahsie ostanes hore. Niekedy sa to ale nemusi vyplatit.
Prip. sa chod pozriet na kopec s niekym tuna z fora a s nejakymi PG a porovnaj si to. Alebo navstiv zoznamovaci kurz.. Ozaj ako postupuje kite ?
Bez auta sa nezaobides ani pri jednom, pokial nemas skupinku, co by ta bravala lietat, ale to casom tiez nebude idealne riesenie, stale byt na niekom zavisly.
Na PG je podla mna pocit strachu mensi ako na HG(mensia rychlost, prirodzenejsia poloha a pod.), preto sa na PG aj lahsie lieta, viacej si dovolis a tym padom aj lahsie ostanes hore. Niekedy sa to ale nemusi vyplatit.
Prip. sa chod pozriet na kopec s niekym tuna z fora a s nejakymi PG a porovnaj si to. Alebo navstiv zoznamovaci kurz.. Ozaj ako postupuje kite ?
- sidewinder
- Príspevky: 2750
- Dátum registrácie: St Sep 19, 2007 9:00 am
- Bydlisko: Kosice- Toporec - SR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
Laco uz ako sa rozhodnes je na tebe. PG maju oproti nam ovela vacsie nalety hodin, viac su vonku, viac startov.
Pod kopec ta privezie hocikto.. alebo hocijako sa tam dopravis, vies otocit viac krat denne + veci uz popisane -> pomale, lahke na ucenie.
Ja by som nato nesiel hlavne koli tym klapancom a podobne. Ked sa mi na rogale nieco pokasle.. resp ked pripasem do zeme bude to moja chyba.. a nie kridla. A mat dochramanu chrbticu koli tomu ze sa vreckovka rozhodla zabalit niekde nizko nad zemou. tak to by ma asik dost vytocilo.
Pre teba je PG (povedze si pravdu) lepsia volba, rychlo sa naucis rychlo budes lietat. ALe hlavne prosim nie sam.. najst si intruktora, alebo si zaplatit kurz aj ked to bude nieco viacej stat a potom si najst partiu prilepit sa na nich a chodit s nimi. O kopu veciach bude pocut pri debatach a aspon teoreticky sa naucis ako ich riesit a budes trochu viac pripraveny. Prechadzat sam vycvikom moze byt dost bolestive a moze ta to odradit.
No a priprav sa na dni kedy presedis celi den na kopci a budes sa pozerat ako si rogala poletuju (hejze marek)
Pod kopec ta privezie hocikto.. alebo hocijako sa tam dopravis, vies otocit viac krat denne + veci uz popisane -> pomale, lahke na ucenie.
Ja by som nato nesiel hlavne koli tym klapancom a podobne. Ked sa mi na rogale nieco pokasle.. resp ked pripasem do zeme bude to moja chyba.. a nie kridla. A mat dochramanu chrbticu koli tomu ze sa vreckovka rozhodla zabalit niekde nizko nad zemou. tak to by ma asik dost vytocilo.
Pre teba je PG (povedze si pravdu) lepsia volba, rychlo sa naucis rychlo budes lietat. ALe hlavne prosim nie sam.. najst si intruktora, alebo si zaplatit kurz aj ked to bude nieco viacej stat a potom si najst partiu prilepit sa na nich a chodit s nimi. O kopu veciach bude pocut pri debatach a aspon teoreticky sa naucis ako ich riesit a budes trochu viac pripraveny. Prechadzat sam vycvikom moze byt dost bolestive a moze ta to odradit.
No a priprav sa na dni kedy presedis celi den na kopci a budes sa pozerat ako si rogala poletuju (hejze marek)
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
Presne tak, najpr kurz a potom je zaklad chodit aspon zo zaciatku lietat s niekym, ten ti povie - je to este dobre, alebo uz je to moc silne, alebo turbulentne, alebo je to na zletak... vidis ako sa spravaju ostatne lietajuce stroje vo vzduchu, kde to nosi, kde splachuje ... a podobne. Uz ci budes lietat na jednom, alebo druhom.
-
- Príspevky: 1332
- Dátum registrácie: St Okt 24, 2007 9:07 pm
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
tieto body mozes vynechat - nemaju zmysel:
ozaj Marian - instruktor, zabudol si mu povedat ze realne kurz v SK nikto nerobi.
ak chces mat prehlad , sleduj xcontest , diskusie o lietani , burzu kridiel, pocasie
zabudol si na cenu kridla a cenu prevadzky.basileo napísal:Kriteria HG, PG, 2body - max, 1bod - min
bezpecnost - 2 2 - vsetky su bezpecne
spolahlivost - 2 1 - vseky su spolahlive
pocit strachu - 2 1 - na vsetkych sa musis batna co som este zabudol
ozaj Marian - instruktor, zabudol si mu povedat ze realne kurz v SK nikto nerobi.
ak chces mat prehlad , sleduj xcontest , diskusie o lietani , burzu kridiel, pocasie
- marek pp
- Príspevky: 214
- Dátum registrácie: Po Okt 01, 2007 6:56 pm
- Bydlisko: Poprad-Matejovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
Tak, tak Marian. Ak máš na mysli Lendak 17.7. tohoto roku, tak áno.
Re: HG? PG?
pocit strachu je jasny, stale sa niec stane co cloveka znejisti, ale pri PG je to v mojom pripade oproti HG sklapnutie. aj ked ma ujistoval v nedelu chlapik ze rekreacne kridla su uz tak site ze aj ked to sklopi tak sa to samo nafukne, no ale predsa co ak nie .... a tiez je prvda co pisal majo, ze sa budem pozerat na HG ako lietaju a ja budem cusat na zemi, a predsa HG budi vo vzduchu lepsi dojem. a cena? zase ay taky rozdiel nevidim..... na rogale by to bolo asi 200e kridlo a 100e lezacka (odhad) a kridlo mi ppponukal chlapik za 450e, sedacku zadara a zalozka 150e a rocnik kridla bol 2008 s TK do 2013, taky rocnik pri HG za taku cenu by som asi tazko yohnal ak by som chel uz mat vlastne kridlo hm?!
atlasar <= vranar
- Karel Haman
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: St Nov 28, 2007 11:40 am
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
Myslím, že se sem docela hodí tenhle článek : http://www.hanggliding.cz/aktuality/zpr ... o-vycviku/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě si dovolím přidat vlastní názor: Není tak důležité na čem se létá, důležitější je to dělat dobře. Možná jste si taky všimli, že Ti kdo létají dobře už nediskutují o tom, co je lepší....
Ještě si dovolím přidat vlastní názor: Není tak důležité na čem se létá, důležitější je to dělat dobře. Možná jste si taky všimli, že Ti kdo létají dobře už nediskutují o tom, co je lepší....
Karel
Re: HG? PG?
kite postupuje tak, ze je otestovana plachta, viem ktore popruhy a ktore rukovete robia a hlavne studujem http://diskuze.draci.net/topic51-navody-na-stavbu.html" onclick="window.open(this.href);return false; , lanka uz mam, hrazda sa riesi, len by som potreboval vyriesit jeden problem a to je to ako sa startuje PG, zatiahnu sa A-ckove popruhy a kridlo ide hore, taky to start budem riesit aj na kite a to moznostou skratenia A-cok alebo dalsich lan ktore budu A-cka ovladat. lenze ak ich skratim tak ked kridlo vyleti hore na maximum tak sa nabezka preklopi. kite original to ma riesene nejak inak, lebo vzlietne a ked je hore tak sa pekne drzi. nemate nikto kite albo znameho kde by som to trochu odkukal?
atlasar <= vranar
- Indian
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: Po Okt 22, 2007 8:10 pm
- Bydlisko: Banovce n. B.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: HG? PG?
Zas HG kupis raz a v podstate ho neolietas (bodaj by si), z PG ti ostane za par rokov sito(pozri clanky o porozite).
Novy HG cca 3000-5000eur, novy PG cca 2000eur a viac. Orientacne. Pozor, nekupuj prve co ti niekto ponukne, resp. daruje, tiez mozes natrafit na tovar na lietanie uz nevhodny al. nebezpecny.
Ono je to tak, ze napr. u nas v okoli su kopce prevazne na juh, co fuka malo, takze ked je S smer, PG lietaju a rogalisti kukaju zo zeme (a ver ze je to castejsie). DAlej s PG sa da lietat a pristavat tam, kde by sa o tom mohlo rogalu iba zdat. Naopak ked budes nad kopcom a rozfuka sa, na PG sa najprv po.s.e.r.s a potom ta zafukne a zavesi na stromy. S rgalom sa zlaknes, pritiahnes a pri troche stastia vyletis na pristavacku.
Tiez ta ale moze aj zafuknut !!
Klapance su kapitola sama o sebe, zatial som nezazil, aj ked par krat uz to viselo podla mna na vlasku, pokial mas vysku tak v pohode, ruky hore a ono sa to spravi, no tiez ta to moze otocit do kopca a pod. Idealny je spravny zasah do riadenia a klapancu bud predist al. ho zrovnavat. Ak sa nespravi a uz nic ine neostane a vyska ubuda, hadzes zalozak. V PG nie az take neobvykle. Problem je, ak to klapne 20m nad zemou - preto NELIETAT DO ZAVETRIA, DAVAT BACHA, ci uz na PG alebo HG!!! Neriesim tu co je snad lepsie al. horsie, len sa pokusam urobit obraz cloveku o lietani na oboch strojoch.
Nic dost bolo pisania, idem sa ale na hodinku zavesit nad kopec dakde. majte sa
Novy HG cca 3000-5000eur, novy PG cca 2000eur a viac. Orientacne. Pozor, nekupuj prve co ti niekto ponukne, resp. daruje, tiez mozes natrafit na tovar na lietanie uz nevhodny al. nebezpecny.
Ono je to tak, ze napr. u nas v okoli su kopce prevazne na juh, co fuka malo, takze ked je S smer, PG lietaju a rogalisti kukaju zo zeme (a ver ze je to castejsie). DAlej s PG sa da lietat a pristavat tam, kde by sa o tom mohlo rogalu iba zdat. Naopak ked budes nad kopcom a rozfuka sa, na PG sa najprv po.s.e.r.s a potom ta zafukne a zavesi na stromy. S rgalom sa zlaknes, pritiahnes a pri troche stastia vyletis na pristavacku.
Tiez ta ale moze aj zafuknut !!
Klapance su kapitola sama o sebe, zatial som nezazil, aj ked par krat uz to viselo podla mna na vlasku, pokial mas vysku tak v pohode, ruky hore a ono sa to spravi, no tiez ta to moze otocit do kopca a pod. Idealny je spravny zasah do riadenia a klapancu bud predist al. ho zrovnavat. Ak sa nespravi a uz nic ine neostane a vyska ubuda, hadzes zalozak. V PG nie az take neobvykle. Problem je, ak to klapne 20m nad zemou - preto NELIETAT DO ZAVETRIA, DAVAT BACHA, ci uz na PG alebo HG!!! Neriesim tu co je snad lepsie al. horsie, len sa pokusam urobit obraz cloveku o lietani na oboch strojoch.
Nic dost bolo pisania, idem sa ale na hodinku zavesit nad kopec dakde. majte sa
Re: HG? PG?
Nádherný článok, nádherné video... asi budem častejšie navštevovať Tvoju stránku...Karel Haman napísal:Myslím, že se sem docela hodí tenhle článek : http://www.hanggliding.cz/aktuality/zpr ... o-vycviku/" onclick="window.open(this.href);return false;
Žeby vetroň?Karel Haman napísal:Ještě si dovolím přidat vlastní názor: Není tak důležité na čem se létá, důležitější je to dělat dobře. Možná jste si taky všimli, že Ti kdo létají dobře už nediskutují o tom, co je lepší....
Keď som bol malý, tak každý chlapec sníval o tom, že bude buď "traktorist" alebo "kasmanaut". Ja som bol iný, ja som chcel byť pilot. Presnejšie chcel som lietať (nad zemou, nie do kozmu). A tomu som podriadil, čo som mohol. To že som skončil na rogale je možno vec náhody, ale som takto šťastný.
Keď chceš lietať, tak lietaj, a keď nechceš, potom sa venuj čomukoľvek inému.
Ivan je žiarivý príklad človeka, ktorý nešpekuloval, jednoducho chcel. (Asi aj Noro )
Pri bezmotorovom lietaní je určite favorit vetroň. Ak chceš s motorom, tak asi Eurofighter.
Re: HG? PG?
Nebudem sa vyjadrovat k teme HG vs. PG (aj ked je tu par desinformacii) lebo som to tu uz niekolko krat pisal. Iste je ze pokial sa budes riadit len tym co kto napise tak sa isto rozhodnes zle!
to Michal: Odkial mas ze na SK kurzy nikto nerobi ?!!!
ZA , KE a BA sa tiez znovu prebudza...
to Michal: Odkial mas ze na SK kurzy nikto nerobi ?!!!
ZA , KE a BA sa tiez znovu prebudza...