Strana 5 z 6

Re: 4x4

Napísané: Št Aug 19, 2010 2:51 pm
od užívateľa kelek
to je fakt , jednoznačne Forester s tuningom 8)

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 11, 2011 3:24 pm
od užívateľa Robo Murin
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

A keď to má automatickú prevodovku, može to byť dobré do terénu? Uzávierka sa dá zaradiť ručne alebo ako, pri tej rýchlostnej či akej páke som druhú nenašiel.... ? Páči sa mi to auto ale vadí mi tam ta prevodovka.....
Robo

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 11, 2011 4:20 pm
od užívateľa pegas
Forester automat má iba 4 prevodové stupne (nemá redukciu). 4.prevod automat je ale ešte ťažší (rýchlejší) ako 5. prevod manuál. Bohužiaľ aj 1. stupeň automatu je rýchlejší ako pri manuále, a teda menej vhodný do terénu - nevytiahne do takého prudkého svahu ako manuál (aj bez redukcie). Manuál má o 14% lepšiu stúpavosť, a keď tam dáš redukciu, tak ešte o ďalších 20% viac. Pre predstavu - posledný úsek na Čiernej kope je na hranici možností 1. stupňa s redukciou. (Oprava o štyri príspevky nižšie.)

Keď ti nejde o silu, ale iba o schopnosť ísť pomalšie cez jamy, tak tam je automat OK - má namiesto spojky hydrodynamický menič, t.j. vie plynule ťahať na 1.stupeň už od nulových otáčok pneumatiky, bez toho aby sa zbytočne ničila spojka apod.

Forester automat je tiež 4x4, ale namiesto viskóznej spojky má automaticky elektricky ovládanú spojku, pripájajúcu zadnú nápravu (niečo ako Haldex, alebo to čo má Majo na Honde CRX). To funguje ako 4x4 a medzinápravová uzávierka zároveň.

Mimochodom, od roku 2003 by mali mať všetky Forestre zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou (niečo ako automatická uzávierka na zadnej náprave). Mne to zatiaľ chýbalo iba raz - keď sme išli na Sľubicu severnou cestou a odpor hlbokého snehu na ľavej strane vytáčal zadok do rokliny. Ale ani tam by to asi nepomohlo

A posledná vec čo ma presvedčila - Forester automat sa nehodí do mestskej premávky v rannej špičke. Kým si automat rozmyslí, aký prevod bude akcelerovať najlepšie, tak sa nestihnem zaradiť do kolóny z bočnej uličky.

Re: 4x4

Napísané: St Okt 12, 2011 8:12 am
od užívateľa jaro
Ja som s Petrom N jazdil roky na automate Subaru a nemalo to chybu. Vyšli sme aj na ČK ked bola cesta ešte len vyoraná a podobne sme boli aj na Včelaroch. Gašpi automat vie dosť pružne podradiť keď šliapneš na pedál a vyrazíš so 100 kW pod kapotou dost rýchlo. To Subaru ma dokonca riadeny automat, aj Peter mal len nie v takom prevedení. Teda ked si chcel mohol si isť ako v manuale. Tak sme to riešili ked sme šli do kopca, na jednotku a dokazali sme isť aj krokom. Možno je naozaj problem v spojke netušim ako to funguje ked ide auto pod zatažou tak pomaly.
V každom prípade na naše sučasne kopce nemame až take extremne useky. V najhoršom to riešiš množstvom nákladu. 7 rogal a 10 PG sa da naozaj riešiť len Defenderom.

Re: 4x4

Napísané: St Okt 12, 2011 6:00 pm
od užívateľa pegas
A vyšli ste aj tým strmákom na konci ČK?
Ja musím byť prázdny, jednotka a redukcia. Napriek tomum že sú tam veľké kamene, musín ísť s pedálom na podlahu, a motor aj tak neakceleruje. Ale som aspoň rád, že nezdochne, a drží tesne pod 2000 otáčok. Nechcel by som tam brzdiť bez motora, zadkom z kopca.
V nemocnici som rozmýšľal o podobných veselých príhodách, a že keď s tým neprestanem, tak sa asi fakt niečo stane :D

Re: 4x4

Napísané: Št Okt 13, 2011 12:33 pm
od užívateľa jaro
Ano vyšli sme, teda ja som vystúpil. Peter to asi 2x zopakoval lebo v tej dobe som mu zalietaval Talhofera. Myslim že tretí let už letel on.
A tom som ešte nehovoril ako som bol na ČK s Ferom na Dacii. Tato cesta vtedy ešte neexistovala. Preto sme ostali na ceste odkial vtedy šiel chodník. V zákrute pod súčasným S štartom. Bol to zážitok na celý život, aj cesta aj lietanie, vtedy sme naozaj pekne polietali. Ja na XS a Fero na Qasare. To sme fotili ešte na normálne fotky.

Re: 4x4

Napísané: Št Okt 13, 2011 8:17 pm
od užívateľa pegas
Vďaka Jaro, takže chybná bola moja informácia o tom, ako funguje hydrodynamický menič. To, že Forester automat s horším prevodom vyjde rovnako strmý kopec ako Forester manuál je možné preto, lebo hydrodynamický menič pri nižších otáčkach výstupného hriadeľa násobí krútiaci moment. Ak výstupný hriadeľ z meniča má nižšie otáčky ako vstupný hriadeľ (z motora), tak menič funguje ako ďalšia prevodovka navyše. Vysvetlenie: na rozdiel od mechanickej spojky sa nezachováva krútiaci moment, ale výkon - je to hydraulické zariadenie. Keď pri konštantnom výkone zmenšíte otáčky, musí sa zvýšiť krútiaci moment, lebo energia sa nemôže len tak stratiť (nie je tam trenie). http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 4x4

Napísané: Št Okt 13, 2011 9:34 pm
od užívateľa Laco
Há, dochtóre, Ty už asi budeš celkom zdravý. Usudzujem podľa toho, že už Ti zase prestávam rozumieť. :lol: :lol:

Re: 4x4

Napísané: Št Okt 13, 2011 10:38 pm
od užívateľa jaro
Tak nejako, Peter mito vtedy podobne vysvetloval ale toto nie je moj šialok kavy. V principe sa s tym dalo isť na voľnobeh.

Re: 4x4

Napísané: Pi Okt 14, 2011 11:19 pm
od užívateľa juraj
Robo,ten Forester v inzerate ma manualnu prevodovku (Schaltgetriebe), nemyl si to s automatickou klimou Klimaautomatik :D

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 18, 2011 9:49 am
od užívateľa Michal
jak sa odpisuje take auto ? z kupnej ceny , alebo znaleckeho posudku ?

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 18, 2011 1:11 pm
od užívateľa jaro
učtovnička by ti mala vedieť povedať. ako by si ale zučtoval rozdiel medzi cenami?

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 18, 2011 1:57 pm
od užívateľa Laco
Michal napísal:jak sa odpisuje take auto ?...
Buď perom, alebo ceruzkou. :lol:

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 18, 2011 2:24 pm
od užívateľa raf3
Laco napísal:
Michal napísal:jak sa odpisuje take auto ?...
Buď perom, alebo ceruzkou. :lol:
Vidím Laco, že aj ty čítaš "renovovaný" časopis Ekonomist a jeho redakčné články ...... :lol:

Re: 4x4

Napísané: Ut Okt 18, 2011 2:27 pm
od užívateľa pegas
Laco napísal: Buď perom, alebo ceruzkou
... alebo mincou